Har ont i hjärtat idag....

Idag har vi haft fullt upp hela tiden... Öppna förskolan var stängd idag när vi kom dit så jag, Kasper, Erica, Simon o Sandra gick till Nockes istället o tog en kaffe med Jenny o Jeannette, jätte trevligt...
O så lite bilder på Kasper o Simon, när båda e vakna :-)


Sååå fina dem e :-) O både Jonas o Simon e sådär härligt glada, underbart..!

Sen bar det av till dagis för att hämta Jonas o sen hem för lunch.. Efter maten blev det vila i ca 2 timmar, sen gick vi till bvc o våran kille har blivit stor :-) han hade gått upp 460 gr på 2,5 vecka o vuxit 2,5 cm... Så stor nu..!
På vägen hem gick vi förbi Ica för att köpa riven ost till middagen o så skulle vi förbi pressbyrån oxå eftersom Jonas paket från Me&i hade kommit...

O där, där hände det....
Jag höll i Jonas cykel o sa åt honom att stå stilla, Jonas ville inte som jag o drog tag i cykeln, o både cykeln o Jonas föll till golvet.. När jag får upp Jonas från golvet så ser jag blodet från munnen, så vi går till kassörskan som sträcker oss papper... O stackars Jonas, blodet rann emellan fingrarna på honom, jag har aldrig sett så mycket blod o pappret blodade han ner...
Mötte en gammal klasskompis Houda, som hjälpte mig hem med skadade Jonas, cykeln o Kasper som låg i vagnen, såå snällt..
Väl hemma så ringer jag till tandläkaren som gärna vill titta på honom, så Carro o Leo kommer hit o passar Kasper medan Erik kör mig o Jonas till vårdcentralen.. O min prins var så duktig...
Han fick en ballong o så valde han en guldring med en rosa pärla på :-)
Vi ska avvakta med tanden några dagar men den har vridit sig så risken finns att dem måsta dra den... O mina ögon kan inte sluta fyllas när jag tänker på detta, nu har vi blivit sams men först så trodde Jonas att jag hade gjort det med flit o att jag ville skada honom...
Hjärtat gör så ont när jag tänker på det, jag skulle aldrig göra min prins illa.. Känner mig som världens elakaste mamma, har gråtit som en tok.. Stackars Jonas...!

Nu har han fått i sig lite nyponsoppa, men det e inte alls mycket... O så har han bäddat ner sig..
Jag tittade på tanden nyss, den e sne o har en spricka.. Usch, Jonas som har så perfekta tänder, tycker inte om detta alls..
Känner mig så dum.....dumma, dumma mig...!

Ska vara lite social med Martin nu innan det e dags att sova... Väntar ivrigt på tandläkarens samtal i morgon... Vill bara att det ska sluta göra ont på honom..!
O så en liten bild på min skadade kille....!

Mammas prins med trasig tand....! Jag kan känna hans smärta bara genom att titta på honom.. Vill så att det onda ska försvinna, vill ha min glada kille tillbaka..!



Kommentarer
Erica

Nämen vad hemskt, stackars Jonas....men Irene klandra dej inte...olyckor händer så lätt, men som mamma gör man ju det lätt, hoppas allt går bra hos tandläkaren om han ska dit...KRAM

2009-08-26 @ 08:45:39
URL: http://eriiicac.blogg.se/index.html


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0