Kräftor & vin.....

Nu har vi nyss kommit hem från svärmor där det bjöds på kräftor, räkor, vitlöksbröd o vin :-) såå gott...
Martin sitter i soffan o tittar på teve, Kasper sover o Jonas e hos Erik o Ellen o sover över :-) dem har varit på Axvalla marknad o sen hos Ellens syster o lekt med hennes barn :-)
O i morgon när han kommer hem ska han få följa med Martin o tvätta/städa bilen, det kommer han verkligen gilla.. :-)

Själv har jag städat o tvättat större delen av dagen, så nu e det riktigt fint här hemma o Martin var iväg på f.m o jobbade på Axvalla marknad...
Vi hade tänkt åka dit en sväng efter att Martin kom hem men vädret såg inte så lovande ut så vi var hemma, hann med en liten promenad på stan mitt på dagen innan det bar av hem till svärmor.. :-)
     Nu närmar sig måndag kvällen o då e det spinning på listan :-) ska bli kul att få svättas lite o så hoppas vi på lite resultat efter några veckor....

O så måste jag lägga in en bild på Kasper där han e jätte lik Jonas, när Jonas var lika gammal som Kasper e nu..

O igår var det dags för Martins match så då åkte jag o Kasper hem till vår vän Pernilla o hennes barn o myste lite medan våra killar värmde upp inför matchen..
Lilla Savannah var inte alls på humör :-) o lilla Dylan låg så nöjd i Pernillas famn....
Jonas hade varit iväg med moster Sandra till Skövde på Matfestivalen o åkt massor med karuseller o så skulle jag möta upp honom på matchen, men precis när vi hade börjat gå så kom ösregnet, så vi var tvungna att vända o springa tillbaka med barnen igen o byta kläder, vi var genomblöta efter bara några meter haha, sen tog vi bilen till matchen istället..
När vi kom dit så satt Jonas inomhus o väntade, stackarn hade blivit genomblöt trots regnstället... Så han o Kasper fick stanna inne medan jag stod utanför o tittade på matchen :-)
O killarna var jätte bra o vann med 3-0 underbart..

O martins mormor kom hit en sväng idag o lämnade en tröja o en mössa som hon stickat till Kasper, såå fina o så ska hon göra en tröja till Jonas oxå, så snällt...
Hon hade även med sig Martins dopklänning, o den e så himla fin, hon har gjort den själv.. Men jag har inte bestämt mig än, vet inte ifall Kasper ska ha den eller min lillebror Jims, den hade Jonas.. Det vore ju kul om pojkarna hade samma men samtidigt så förstår jag ifall Martin skulle tycka det var kul ifall Kasper skulle ha hans..
Ska kolla med min mamma om hon kan leta fram Jims gamla... :-)

Nä, nu e det väl snart dags för sängen... O söta Kasper har verkligen fått in sina kvällsrutiner, han blir jätte gnällig om han e uppe lite för länge :-) o så e han bara 10,5 vecka gammal...Söt...
Men han var nöjd när vi kom hem...
O så har vi bytt plats på min klädbyrå o Kaspers säng, så nu får Kaspers säng stå i vårat rum hela tiden, jag e måttligt trött på att flytta omkring på den 2 ggr/dag :-)
Så tittar man in i Kaspers rum så står där nu en byrå istället för en säng hahaha...

Ok, dags att bege sig till sängen nu...!
Tjing.!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0