Spinning, lek & min nya almanacka :-)

Ja, då e det måndag igen o egentligen dags för lite spinning för mig o Erica, men nej... Vi blev allt blåsta på en dag haha, utan i morgon e det dags för fläsk-bränning :-)
Oj, vad det ska brännas....
Blir bra för Martin oxå, då kan ju han gå på sin fotbollsträning i kväll :-)

Råkade försova mig lite idag, så jag gick inte upp förrän halv 8 men vi hann allt till dagis ändå.. O nu har jag o Kasper suttit o myst lite i soffan men ska strax bege oss till dagis igen för att hämta Jonas. Så kul för honom att få komma iväg dit, han var ju bara där 2 dagar förra veckan.
O så e jag oerhört nervös inför torsdagens tandläkarbesök, låg o tänkte på det i går kväll innan jag somnade.. Fy.!
O stora Kasper har storlek 62 på kläder nu :-) Jag köpte 2 bodys till honom i går, 1 i strl 62 o 1 i strl 68, såå fina o oranga hihi..
Nu gnäller Kasper som en tok här, får återgå till honom en stund....!
Tjing.!


Då har kl hunnit bli halv 2 o jag har hämtat Jonas o hans vän Linus på dagis, vi har ätit o nu har även Kasper ätit ett riktigt stadigt mål, så jag gissar på att det tar ett tag innan han blir hungrig igen :-)
Så när vi kom till dagis för att hämta Jonas så stod Linus mamma där o sa att Linus väldigt gärna ville leka med Jonas, o jag tyckte det lät som en bra idé... När då?? frågar jag o får till svar att dem vill leka NU..
Jaha!!!
Så hemåt går jag med Jonas o en Linus som jag knappt sett förut, o dem leker fint.. Vi ringde nyss till Linus mamma, då hon frågar om min adress, telefonnummer o mitt namn hahaha... Så mycket vet vi om varandra, jag vet inte vad hon heter heller o jag glömde fråga..
Måste nog kännas konstigt att skicka med Linus hem till någon som hon egentligen inte vet något om alls, men jag tror hon kan ha frågat dagis lite...! Det kändes ju så himla hastigt o lustigt.. Men jag gillar att Jonas har kompisar, så jag hämtar gärna dem på dagis för en liten stunds lekande :-)
     O i morse när vi anlände till dagis så fanns det inga fröknar eller barn på Jonas avdelning, så jag stod där o snurrade lite.. Sen kom en fröken från en annan avdelning skrikandes JONAS o bara tar tag i honom o rusar iväg.. O jag fattar förstås ingenting men antar att det ska vara så, han kanske e nära att missa något hahaha..
Så när vi kommer för att hämta honom sen så kommer den fröken o ber om ursäkt för att hon bara ryckte iväg Jonas sådär...
Gissa varför??
Det var fotografering på gång, men snälla.. Kan ingen berätta det för mig så hade Jonas sluppit bli fotograferad i en mörkgrön tröja som det står ARMY på o ett par sletna jeans med hål på knäna hahaha..
Jaha, det e väl bara att hoppas att byxorna inte syns på kortet sen.... Det kommer se ut som om min kille inte har några bra kläder, utan kläder med hål i hahaha..!
Men men, blir nog bra.!

O så har min egen designade almanacka kommit idag, såååå fin..! Lägger in en bild på framsidan, sååå fin..!
Tog en av våra familjebilder, som blev såå bra hahaha...!


O så en bild på lille Kasper som ser en aning bekymrad ut hihi....men såå söt...
Jonas vill inte ställa upp på bild nu.... Han o Linus leker på balkongen...

Så söt man kan vara med en liten snutte intill sig, han vill gärna ha den sådär eller så vill han att den ska täcka hans ansikte helt o hållet :-)

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe o vänta in Linus mamma som kommer om ca 2 timmar...
Tjing...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0