I tidningen...

Läste i tidningen häromdagen, om en kvinna som hatar att hon åldras - hon närmar sig 40, har 2 barn osv.. Då blev hon tipsad av Dominika "Mama D" Peczynski att hon borde testa Restylane.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det.. Det e normalt att åldras, alla gör det.. Vissa kanske mer o andra mindre, men att börja pumpa ansiktet fullt av massa skit, hur bra e det?
Det e samma sak med brösten, att vissa börjar pumpa upp brösten för att dem tappat formen pga ålder, barn etc. Jag kanske har missat något men hör inte det till?
Hur snyggt kan det vara med en dam på 50 med bröst som ser ut som en 20-årings? Jag tycker det e vansinne.. Jag har många vänner som gärna skulle vilja/har operera/t om sina pga olika anledningar, o alla får självklart göra som dem vill..
O jag förstår dem som inga har, som kanske har ammat bort allt o slutligen har mindre bröst än deras karl eller dem som pga  sjukdom fått operera bort ett eller båda, eller dem som kanske haft fel på ena bröstmuskeln redan från starten o som då gjort att det ena inte växt som det ska..
Men annars, varför?? För att dem börjar hänga?
Men vem ser dem, förutom du o möjligtvis din karl??

Personligen så skulle jag aldrig göra det om det inte fanns en bra anledning, t.ex. att jag förlorat ett av dem i sjukdom..
O efter 2 barn så e det självklart att mina bröst inte ser ut som dem gjorde när jag var 19, men dem e mina o framför allt så e dem friska...
Min mage e heller inte lika platt som innan jag fick barn, men den e min o den e fin.. Min höft e heller inte lika smal som innan jag fick barn, men den e min :-)
O min fina Martin bryr sig inte, han älskar mig fastän jag kanske inte ser ut som en barbie..
O jag älskar min kropp, för den e min..!

Tänk så många problem som kan komma i framtiden pga allt som människor gör.. Jag trodde att Dominika skulle skriva bra saker om självförtroende osv, nä hon hänvisar till att pumpa ansiktet fullt med Restylane.. Kanske inte riktigt vad jag hade förväntat mig..
Men sen så e det ju så att dessa saker finns till för att folk vill använda dem, jag tycker bara att det e tråkigt.. E så mycket bättre om människor kunde trivas med hur dem såg ut o inte behöva ändra på sig..
O för att passa in i samhället...

Titta på Victoria Silvstedt, det finns inget på henne som ens liknar den hon var från början.. E det verkligen kul att titta sig i spegeln - när inget av det du ser, var där från början?
Att titta på gamla kort o inte se en enda likhet med den du varit - att ens barn kommer bli likt ditt gamla jag, det jaget som man varit såå missnöjd med o velat göra om...
Nu kanske jag drar i väg lite men förstår ni poängen...!? 

Livet blir inte bättre för att man skaffar mini-midja o jätte bröst, det blir inte heller bättre för att man skaffar läppar som Angelina Jolie eller för att man som 50-åring har lika slät hy som våran lilla Kasper..
Nä, jag hoppas att människor börjar uppskatta sig själva lite mer..
      O varför fixa till allt detta om det inte ska visas upp?? O varför gå o visa upp sig när man har barn o familj? Jag skulle verkligen inte vilja att min mamma gick runt o visade upp sig på det sättet, vare sig i närheten av mig eller mina barn.. Fy..!
O jag själv skulle heller inte banta bort mig o skaffa jätte bröst för att sedan gå klädd som ja gud vet vad, intill mina barn..

Alla e olika, alla tycker olika o såhär tycker jag..
Men andra får givetvis tycka precis vad dem vill...!

Tjing...!




Kommentarer
Eva

Mycket bra skrivet. Finns inget vackrare på en människa än en som är stolt över sin kropp.

Kram

2009-12-06 @ 14:40:26
URL: http://regeenas.blogg.se/
Pernilla

Har inte läst din blogg på länge men gjorde det nu. Ville bara säga att man själv förmodligen kommer fixa brösten!! Och är stolt vilken anledning jag än har!

2009-12-06 @ 16:10:51
URL: http://purestrength.blogg.se/
Anonym

Okej!! Tack för din kommentar!//Pernilla

2009-12-06 @ 19:47:39
Mixx

Bra skrivet gumman :) Jag är inte perfekt och vill inte heller va det för då är det inte jag.

Jag är frisk och det är det som räknas.

Jag har annat att tänka på i livet än att fixera mig på min kropp som det inte är ett dug fel på.

Mitt barn tex.

Jag har inte heller något imot människor som opererar sitt yttre för jag har vänner som gjort det.

Men om man börjar se ut som MJ så ska man nog plocka ner spegen eller speglarna hemma.



Puss Mixx

2009-12-06 @ 21:59:24
URL: http://mixia.blogg.se/
jeannette

Tror faktiskt inte man kan bygga upp sitt självförtroende med att spruta in restyle, operera brösten eller näsan...vad är då nästa steg och nästa och nästa efter det... Självkänsla och självförtroende som e 2 olika saker sitter inom dig. Jobba med dina egna känslor. Mia Törnblom har skrivit grymma böcker, läs och förändra ditt synsätt på andra och dig själv. Så blir det lättare att tycka om sig själv!!!

Puus o kramkram

2009-12-08 @ 14:29:37
Irene - mamma till 2

Fint skrivet Jeannette :-)

Du borde starta en egen blogg hihi...!



Jag kopierar lite av din text o lägger ut den, mkt bra för dem med dålig självkänsla..



Kraaam

2009-12-08 @ 14:50:59
URL: http://ieen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0