Morgonmys... :-)

I dag började dagen med att jag bjöd in Jenny på frukost, trevligt med lite sällskap :-)
Var riktigt kul att äta gott o snacka lite om allt mellan himmel o jord...!

Nu ska jag mysa lite med Kasper o försöka få i mig lite lunch innan det e dags att hämta Jonas på dagis.. Han var så go i morse :-) Han e så duktig..
Han vaknar runt 7-tiden varje morgon, sätter sig framför teven o väntar in julkalendern o så öppnar vi 2 julkalendrar, han har en chokladkalender o så en Legokalender :-)
Sen när julkalendern e slut så fixar han sin egen frukost - sen dags för tvättning o påklädning innan vi beger oss till dagis.. :-)
Såå härligt med rutiner, e skönt o tryggt när det e samma sak varje morgon.. :-)

Har pratat med vännen Michis i dag i telefonen, alltid trevligt..  -Allt blir bra så småningom, det mesta ordnar sig snart :-) -

O i kväll e det spinning :-) ska bli såååå skönt..
Längtar....

Nu kallar fina Kasper... Så rar - i natt var hostan snäll mot honom, så vi har fått sova hela natten, skönt att vara utvilad.
Hans hosta e så trist o ofta så störs han så av den, att han inte riktigt får ro.. Men lägger man honom emellan oss så brukar det bli bättre, trygghet kanske - men jag e ju så noga med att barnen ska sova i sina sängar..
Tycker inte riktigt att dem hör hemma i våran säng..
Alltså vuxna människor gör ju faktiskt saker där, ska dem behöva rulla runt där sen då?? 
Blä...!
Nä, fy...
O sen så tror jag att det e nyttigt för dem att lära sig tidigt att man sover i sin egen säng.. Har i alla fall aldrig varit något problem när det gäller Jonas..
Han fick eget rum när han var 7 månader - jätte bra tycker jag...!
:-)
Men med Kasper får vi se, han har ju som sagt en riktigt jobbig o påfrestande hosta sen ca 3,5-4 månader tillbaka, som bara vägrar ge med sig..
Blir ett jäkla springande i så fall...!
Men men...! Vi får se..! 
      O dem har ju faktiskt egna sängar, så varför egentligen..? Däremot så får dem alltid komma om det e något, men det ska inte bli någon vana..

Nu ska jag o Kasper kramas lite :-)

Tjing..


Kommentarer
carrolina

Hej!

Lägg en röst på mig som månadens blogg hos Camila!

Jag är nummer 3, det skulle vara super snällt! :)

KRAM



http://iamcamila.blogg.se/2009/december/10-stycken-och-en-ska-bli-veckans-blogg.html

2009-12-08 @ 12:44:01
URL: http://blondincc.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0