Morgonro o lite kaffe..

Ja, då var Jonas lämnad på dagis för ca 2 timmar sen, Kasper har fått sin gröt o ligger nu för att sova middag o jag e helt klart redo för en god kopp kaffe.. :-)

I dag tänkte jag ta upp en annan sak, som upprör mig o som jag tagit upp innan, men då var jag lite mer inriktad på själva bajset...
Hahaha...
Ja, jag ska skriva om hundar, fast egentligen så e det snarare hundägare.. :-)
Jag känner många hundägare, min mamma har oxå hund.. Så dem som inte känner igen sig behöver inte ta åt sig.. Vad jag vet så känner jag ingen som gör såhär...!
         Men häromdagen när jag var ute o gick med barnen så kom det 2 fullvuxna o stora hundar, vilken ras vet jag inte, men påminnde väldigt mycket om sånna där kamphundar..
Dem e inte hotfulla kanske, men jag som e lite reserverad när det gäller hundar - blir givetvis skiträdd.. Jonas blir jätte rädd, så jag säger åt honom att strunta i hundarna o fortsätta cykla som innan..
Problemet här e att hundarna e lösa o ägarinnan syns inte till någonstans..
Jag hade inte brytt mig ifall vi hade varit i skogen, för självklart måste man få släppa lösa hundarna ibland - då passar ju skogen jätte bra :-)
Men nu var vi på en vanlig gångväg i Skara.. O hundarna springer efter oss en bit - dock lekandes med varandra, o dem e säkert jätte snälla, men för guds skull koppla hundarna i stan..
Jag blir galen...
Det e jätte läskigt när man som jag, e lite reserverad mot hundar o det då kommer 2 st springandes bakom en helt lösa med en ägarinna som kommer bra långt efter.. 
När ägarinnan dock kommer i kapp hundarna, så ska ni inte tro att hon kopplar dem, nä.. Hon bara fortsätter som ingenting..
Tillslut stannar jag, jag vill vänta in henne så att jag kan be henne koppla hundarna.. Men då stannar hon, jag börjar gå o det gör även hon.. Så stannar jag för att vänta in o då stannar hon...
GGGAAAAAAAAHHHHHH.....
Jag höll på att bli vansinnig.. Troligen så var det inte så som det kändes...
        Men hur svårt kan det vara att koppla sina hundar..?
Hur som helst så ingen skada skedd..
Men jag hoppas hon rastar hundarna i skogen eller något annat grönområde nästa gång som hon vill ha dem lösa..
Hundar behöver ju faktiskt inte vara farliga för att andra ska bli rädda för dem..

Jag har en vän vid namn Malin, hon har en hund. Vet inte vilken ras eller så, men shit vad den ser läskig ut..
Men hunden e säkert genomsnäll haha, hon har ju även en son på 6 år så, så farlig kan han ju inte vara.. Men han ser riktigt läskig ut... :-/
Ja, hade jag haft en sån hund hemma, så hade jag kunnat sova med olåst dörr jämt.. Hahaha..!
Men han e väldigt fin oxå, om man tänker bort det läskiga :-)

Nu ska jag titta runt lite på några andra bloggar - har ju ett gäng nu som man följer :-)

O till min fina vän Mixx, det kommer att ordna sig.. Allting funkar eftersom det måste funka, det funkar inte att det inte funkar..
Känns nog väldigt trist just nu...
Men vänta bara - snart kommer allting verka sååå ljust o klart :-)
O du, du e en väldigt viktig del i mitt liv..

Tjing..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0