Fredag :-)

Jaha, då var det fredag igen o för en gångs skull så ska jag göra något på en fredag :-) jag ska hem till min vän Jenny ikväll.. Ska bli jätte kul att komma iväg lite..
Har dock känt mig lite hängig så det förvånar mig inte ifall jag åker på Jonas hemska förkylning, hoppas inte.. Jag e inte så bra på att vara sjuk, blir ju gärna väldigt synd om mig :-)

Vi vra ju hos doktorn igår med Jonas men han hade bara ett vanligt virus, jag var rädd att det skulle vara lunginflammation för sist han var såhär dålig så hade han det.. Så nu hoppas vi att han e på bättringsvägen..

Att vara gravid e ju inte direkt någon dans på rosor :-) Igår var en jobbig dag, ryggen värkte, magen spände, tryckte o små värkte lite... Inte så jätte kul.. Men det e ju tur att det sparkar ibland så man får något annat att tänka på..
På måndag ska jag börja jobba igen, e lite nervös.. E skraj att jag ska bli sådär dålig igen att jag får sjukskriva mig, vore så himla trist. Som jag sa till Martin häromdagen att blir jag så dålig igen så sjukskriver jag mig en längre tid, e ju varken kul för mig eller mina kolleger om dom aldrig vet när jag ska dyka upp på jobbet o inte, inte kul för min elev heller..
      Måste erkänna att jag vissa stunder, de stunder jag mår bra verkligen trivs med min lilla mage även fastän jag gärna vill att början av sommaren ska komma :-) Det e ju faktiskt himla härligt att känna bebisen sparka o brottas där inne hihi..

Just nu sitter jag o Jonas i soffan, han tittar på barnkanalen o jag hänger här, Martin e i köket o hänger upp några tavlor.
Var hemma hos Martins bror i våran förra lägenhet igår, kändes som en helt annan lägenhet än den vi bodde i, han hade målat lite o så, det var väldigt fint.. Men jag trodde att det skulle kännas som att komma hem men ack nej, så blev det verkligen inte.. O Jonas rum var målat i rosa :-) inte riktigt så som det såg ut förut.... Hahaha

Jag har köpt nya kläder till Jonas strl 110/116, jaha o det kändes ju inte jätte stort.. Han har blivit så stor nu, snart e han så stor att hans kläder blir dyrare.. Skrämmande att tiden har gått så fort, undrar om de närmaste 5 åren kommer gå lika fort som de här 5 har gjort?

Måste skänka en liten tanke till min vän Michis systerson som håller på att tillfriskna från det jobbiga han varit med om, skönt att det gick bra o så hoppas vi att det fortsätter så... Många kramar till lille Casper..

Nä, nu ska jag vänta in att Jenny hör av sig, vi skulle leka lite idag på dagen oxå o så ska jag umgås lite med familjen..
Hittade förresten inte kameran igår, den har jag allt gömt väl haha, ska fortsätta letandet idag..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0