Mvc o lite till...

Då var vi på mvc igår, det var spännande.. Hjärtljuden var bra o låg mellan 150-155 (jonas hjärtljud låg oxå runt 150) så vi får se vad det blir :-)  o min mage var 24 cm...
Allt annat var oxå bra som bodvärde o sockervärde.. Det bästa denna gången e att jag har ett väldigt bra blodvärde, det hade jag inte med Jonas.. Barnmorskan sa även att jag skulle höra av mig angående min värk i mage o rygg ifall det blir värre.. Kan vara foglossning, vore himla trist men vad hade jag väntat mig, det e ju knappast så att den här graviditeten gått smärtfritt direkt hahaha....

I natt blev jag väckt av Martin, han sa att han inte kunde sova för att jag snarkade så högt.. Vilket jag inte brukar göra, förutom när jag e förkyld, vilket jag e... O senare på natten så vaknade jag o inser då att Martin ligger på soffan o sover, kan det verkligen vara så illa? Han sa att han hade spelat in mig, men jag vägrade lyssna.. Jag kan lyssna när jag inte e gravid längre, då kommer jag säkert tycka det e kul men nu, nu skulle jag bara bli sur hahaha.. 
O jag blev sur imorse, tyckte inte att det borde varit så illa hahaha.. 

O min lilla Jonas har åkt till dagis idag, han e så hostig.. Jag bad Martin hälsa dagis att han varit sjuk men att hostan sitter i så dem vet, men vi får se ifall dem hör av sig.. Han e ju faktiskt väldigt låg o äter fortfarande väldigt dåligt, men jag hoppas att han får lite kul i alla fall...

O min lilla mage trycker, spänner o värker :-( gör inget så länge bebisen mår bra, men det e allt lite jobbigt.. Dagarna går rätt bra men kvällen e olidlig ibland... Igår kväll ville jag allt ha lite smärtstillande hahaha.. 

Nä, nog med skoj, nu ska jag klä på mig o bege mig till badhuset där jag ska möta upp klassen.. :-)   



Kommentarer
pernilla

hej du!!

jo vi e ju sjuklingar allihopa, men vi kan absolut ta en fika närvi mår bättre,, savannah e i alla fall bättre=) men var hemma från skolan igår, har ingen ork, och illamåendet efter bebis blir värre.

ja vet jonas låg d högt, men för oss stämde det på s, och vi tror ju att vi e en tjej familj. =)

hoppas ni mår bätttre snart, krya på er..

2009-02-17 @ 15:07:01
URL: http://lifeaspernilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0