Skara VC, Lidköpings sjukhus & KSS..

Ja, nu e vi äntligen hemma igen..
Fick en tid till Jonas på Skara Vårdcentral kl 15:15 idag, åh vad bra tänkte jag, äntligen får han hjälp ifall han nu fått vätskebrist när han varit så sjuk. Men nej, läkaren fattade inte alls vad jag pratade om o trodde istället att Jonas fått något tarmvirus. Så han sa att han remissade oss till barnkliniken på Lidköpings sjukhus för vidare koll där. Jaha tänkte vi, till Lidköping av alla ställen.. Vi åkte dit.. Vi träffade en sjuksköterska som berättade att vi blivit remissade till kirurgen, ursäkta mig men vad ska vi med en magsjuk kille på kirurgen o göra.. Hur som helst så tittade läkaren på honom o kunde konstatera att det inte var fel på blindtarmen i alla fall, det var ju bra.
Så den läkaren skickade oss vidare till KSS, där satt vi i 3 timmar innan läkaren hade tid att träffa oss, han sa att Jonas var lite uttorkad som jag trodde men att det inte var akut, så han skickade hem oss med ett papper om magsjuka :-)
       Det bästa med resan var att Jonas faktiskt fick i sig lite på vägen, han har druckit lite vatten o ätit ganska mycket på en isglass.
Tyvärr så var vi inte hemma förrän ca 22:20 vilket innebär att Jonas var helt slut...  Så såhär kan man oxå spendera en fredag ifall man inte har något annat för sig..

Vi hade tänkt stor handla men vi tar det imorrn istället... :-)

Nu ska jag äntligen äta mat som Martin har köpt.... :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0