Snart helg :-)

Ja, då var man hemkommen från jobbet o trött e jag.. Att jobba inom skolan under en graviditet e nog inte så jätte smart, hur ska ma hålla nerverna i styr när dem trotsiga barnen ställer till med ett riktigt h-vete? Idag fick jag syner hur jag så gott som kastade ut barnen från lektionen o då bestämde jag mig för en paus haha, så in i personalrummet tillsammans med min coca-cola i fem minuter o sen var jag på språng igen..
E alla barn i 12-13 års-åldern såhär jobbiga (inte alla, vi har faktiskt många jätte mysiga o underbara barn oxå) men dem som e jobbiga e så himlans jobbiga.. Jag blir galen ibland, nu längtar jag till helgen o till att min elev blir frisk så jag får vara med honom istället, han e så himlans go..

Nä, nog snackat om jobbet, idag ska jag bara ta det lugnt o göra minsta möjliga, e trött o seg, o sen har jag så ont överallt men Martins mamma sa att hon hade pratat med någon annan gravid person som väntar sin fjärde o hon hade oxå sagt att det gör himlans ont ibland.. Jag minns inte att jag hade såhär besvärligt när jag väntade Jonas, för nu e det nästan olidligt..
         Igår kväll när syster Sandra var här så upptäckte jag att Jonas byrå med hans kläder i hade gått sönder, hela min värl rasade o jag var nära till tårar. Blev självfallet mycket sur o grinig över detta.. Martin sa att han kunde ordna detta idag istället så slapp jag ta det då, men tro inte att jag lyssnade på honom, jag var redan alldeles för arg för att ge med mig, så jag dit o slog, skruva, svor o svettades, jag fick ihop den men så blev min kväll förstörd haha.. Ja, där satt jag vansinnig på golvet med min lilla låda i handen haha men men..
Det e så skönt att humöret inte påverkas något av graviditeten i alla fall hahaha....

Jonas sitter o plockar lite på sitt rum o Martin e i tvättstugan o när han e färdig där så ska vi nog titta lite på Wallander, stackars Martin e sjuk :-( febern sitter fortfarande i..
Skönt att jag e den som e frisk för en gång skull :-)

Men förutom allt gnäll så måste jag säga att det e himlans mysigt när den lille sprattlar omkring i mig :-) o så e det så mysigt att det syns så tydligt utanpå, känns som om jag bär på en jätte bebis... O det gör jag nog, har ju gått upp ganska bra i vikt redan så jag e allt lite nervös för vad våren har att erbjuda :-)
Undrar vad det e för någon liten filur dom bökar runt där inne, skulle vilja kunna titta in då o då o se hur den lille har det :-)

Japp, då var det dags för ett bråk med Jonas o sen en Wallander film, härligt härligt....


Kommentarer
pernilla

hej gumman! ja man kan juhoppas att detinte e magsjukan, men mår piss just nu, och om 4 dagar ska hemtentan vara inlämnad mitt mål blir på fre så ja bar akan softa ihelgen och återhämta mig. Jo Savannah mår prima men vi har fått byta gröt och välling. Hennes mage klarar inte av fullkorn. Men det funkar lika bra. hur gåre med jonas och hostan då?? kramar

2009-02-18 @ 20:45:35
URL: http://lifeaspernilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0