Skara översvämmat idag....

Ja, det e sant.. Så mycket regn som kom idag o så mycket som det åskat o blixtrat har jag aldrig tidigare skådat..
Taket på Jula har rasat in o vägarna fyllda med vatten o viadukten så fylld att vattnet gick över halva bilarna :-) helt sjukt mycket vatten....
O i detta oväder begav vi oss till Lidköping, för jag hade en tandläkartid kl 15.. Det var skit läskigt att åka på vägarna o Martin körde nog i 50 hela vägen, vi såg knappt vägen när vi åkte o telenätet fungerade inte så jag kunde inte ringa återbud heller :-)
Men efter 40 min så var vi framme..
O mina tänder mår toppen o där jag går så får man tydligen tandvårdsbidrag o ju mer sällan man e där ju mer pengar får man, så eftersom jag inte varit där sen sommaren 2007 så hade jag 600 kr i tandvårdsbidrag, som vilket resulterade i att jag endast betalade 160 kr för mitt tandläkarbesök :-) helt okej för mig faktiskt...

O nu sitter jag i soffan med familjen o tittar på Armageddon o Martin matar Kasper.. Stackarn e så varm, värmen e ju nästan olidlig o framför allt på nätterna..
Det e nästan så jag kan glida ur sängen på nätterna när Kasper vaknar :-)

Nu ska jag mysa lite med familjen, men på Martins facebook så finns det bilder på lilla vattenfyllda Skara :-)
Tjing..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0