Åh, vilken underbar natt...

Barnen somnade lätt o smidigt igår, såå skönt.. Jag o Martin spenderade resten av kvällen i soffan, tittandes på NCIS o Hells kitchen :-)
När kl slog 23:00 så hoppade vi i säng... Kl 23:30 orkade jag inte höra Kaspers hosta längre, jag satte mig i köket o funderade lite..
Förut fick han sin astma medicin 4 ggr dagligen, båda sorterna, men nu har han dem 2 ggr dagligen, så det kan ju inte skada att ge honom en extra dos??
Det står faktiskt vid behov på medicinerna.. Jag chansade - för varje hostning så hördes det tydligt att det blev tyngre o tyngre i luftrören..
Jag gav honom lite extra medicin, och det tog inte lång stund förrän han lät lite bättre :-)
Så jag somnade gott vid ca kl 24:00..

Kl 03:00 vaknar jag av att lille Kasper "pratar", o han slutar inte.. Munnen går i ett på honom, jag vänder o vrider på mig o försöker verkligen somna om..
Ingenting funkar..
Kl 04:00 ger jag upp, jag lämnar sovrummet.. Tar mitt täcke o min kudde o beger mig till soffan.. O jag somnar gott.. :-)
Kl 06:00 väcker Martin mig o säger att jag kan lägga mig i sovrummet igen, så han slipper störa mig när han gör sig i ordning inför jobbet..
Jag studsar glatt in i sovrummet o lägger mig intill en sovande Kasper.....
Kl 07:00 ringer klockan, dags att gå upp...

Så här sitter jag med en kopp kaffe, har lämnat Jonas på dagis o ska bege mig till Öppna förskolan om en stund..
Den molande huvudvärken e inge rolig alls... 

Skulle egentligen tagit en låång promenad med Erica o lille Simon, men vi hoppade det, tydligen så har inte lille Simon heller varit så rar emot sin mamma :-(
      Skulle jag vara ensam hemma o detta händer så har jag ju inget val, men när Martin e hemma så orkar jag bara till en viss gräns, sen ger jag upp.. O då e det väl tur att jag har en sån himla gullig sambo som tar över..
Eftersom Kasper inte ammades fullt ut någongång så har jag o Martin kunnat hjälpas åt väldigt mycket på nätterna, i alla fall dem första 8 veckorna när han åt var 3:e timme...
Det har varit jätte bra.. :-)

O nu ringde underbara Martin för att kolla hur morgonen hade gått :-) Sööt han e..!

Nä, nu ska jag hälla i mig sista skvätten av kaffet o sen e det dags för en promenad i det iskalla vädret :-)
Undrar om det ligger lite snö i luften...? :-)
Tjing..! 



Kommentarer
Eva

Det var så lite så att ha Jonas här.

Gör vi om vett'u.

Roligare om Kevin är hemma, men han o Johan hade nog skoj ändå

Kram

2009-11-06 @ 08:29:01
URL: http://regeenas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0