Hm....!

Nu sitter jag i soffan efter en ganska intensiv dag, allt har gått i ett..
Först Öppna förskolan, sen hem med barnen + en flicka vid namn Alice vars mamma skulle på massage o pappan inte hann hämta upp henne innan.. Men Jonas o Alice har så kul ihop att jag gärna har henne här :-)
Så barnen lekte o jag mös med Kasper.. Sen kom Martin hem o bakade silviakaka, som var såå god.. Sen när Alice mamma kom hit o hämtade upp henne så åkte Martin iväg med Jonas o lämnade honom hos hans kompis Ludvig o så var han där i ca 3-4 timmar..
Jag, Martin o Kasper tog en runda på stan o handlade lite inför kvällsmaten, som för övrigt blev tacos :-)
Väl hemme igen så började Martin med maten, jag läste skvaller o Kasper vilade..
Sen kom vår vän Johan hit o då gick jag o hämtade Jonas hos Ludvig.. När vi kom hem var maten klar, så vi bänkade oss framför teven :-)
När maten var uppäten så drog Martin o Johan ut.. E oerhört sällan som Martin går ut o roar sig, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på när jag e själv..
Först så tittade jag o barnen klart på idol, sen matade jag Kasper o han somnar i min famn, när jag tittar på Jonas så ser jag att även han har somnat intill mig liggandes i soffan :-) sööt.
Så jag lägger Kasper, sen bär jag in Jonas i hans säng..

Har även pratat med en vän i telefonen en stund men så började Kasper gnälla så jag fick lägga på, har varit inne hos honom med lite näsdroppar o sånt, jag undrar om han kanske fryser lite för jag satte inte på honom någon pyjamas eftersom han fått tillbaka dem där prickarna, så när jag hade smörjt honom så tänkte jag att det kanske vore bra att lufta honom lite.. 
Men men, får känna efter sen ifall han e kall så kanske jag kan klä på honom lite försiktigt...
O när han blev tyst, så började Jonas drömma o gråta så då gick jag in till honom en sväng o la mig intill honom tills han vaknade o torkade tårarna..
Nu e han tyst, men jag sitter ändå uppe ifall någon av dem skulle behöva mig snart igen.. Jag får ju sån jäkla huvudvärk när jag lagt mig o sovit en liten stund, o någon av barnen behöver mig..
Nu hörde jag precis ett läte från sovrummet, så jag får nog bege mig in till Kasper snart igen... Han kanske inte gillar att pappa e ute o ränner på stan hahaha...

Har läst lite bloggar så snart har jag inget att hitta på längre för att hålla mig vaken..
I morgon ska vi till svärmor på middag, blir trevligt..
O så ska Jonas en sväng till sin vän Olle på kalas :-) såå kul.. Tycker det e så roligt med alla dessa kalas, det betyder ju att han har många vänner :-) det gillar jag..!

Nu ringde min vän Veronica så jag ska prata lite med henne... O så hoppas jag att Martin dyker upp snart, längtar sååå efter honom när han inte e hemma... Min älskling...

Tjing..! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0