Jaaa, nu har det hänt :-)

Vår underbara prins Kasper har vänt sig från mage till rygg :-)
Sååå söt...!
Detta har jag allt väntat på :-)
3 ggr av 3 :-)

O prins Jonas har haft så svårt att både somna o sova.. Han säger att han e rädd.. Han e rädd för bovar :-(
Han tror att det ska komma bovar när vi sover..
Det svider i hjärtat av att han e så rädd, ofta gråter han sig till sömns.. :-(
    I kväll innan han somnade så läste jag som vanligt en liten bit i sagoboken o när jag var klar o skulle gå ut så började han gråta.. Efter en stund så frågade jag vad vi skulle kunna göra för att han ska kunna sova utan att vara så rädd.?
Då svarade han att han ville byta tillbaka till det rummet han hade förut, det e dock mindre men jag sa att vi kunde göra det.. Vem vet han kanske känner sig tryggare när han sover längre in i lägenheten, som det e nu så ligger han ytterst med väggen emot gatan..
O han drömmer så mycket på nätterna, vad, vet jag inte men han gråter mycket medan han fortfarande sover, o nu sist (natten till igår) så gick han ur sängen o ställde sig intill kylskåpet. När jag fick med honom tillbaka till sängen så vaknade han lite o vi pratade en liten stund, sen la jag mig intill honom tills han hade somnat.
Efter en liten stund (innan jag hunnit kliva ur hans säng) så spärrar han upp ögonen o hoppar upp ur sängen o ställer sig bredvid garderoben, skakar i hela kroppen o gråter..
Det hela slutade med att jag tog med honom ut i vardagsrummet o så somnade han i soffan bredvid oss, när han hade somnat så bar Martin in honom i rummet igen..

Det gör så ont i mig när detta händer, han e verkligen rädd.. O jag vet inte riktigt om han e vaken eller inte, för han hör oss inte o han pratar inte med oss, men han tittar, inte direkt på oss men mot oss liksom.. E så svårt att förklara..
Jag önskar att jag visste vad som händer inom honom..

Nu har han i alla fall somnat o jag hoppas att han får sova ostört i natt..

I morgon efter att jag lämnat honom på dagis så bär det av till Jeannette, blir trevligt.. Då ska jag o Kasper titta på när hon tapetserar lite, o så ska jag dricka lite kaffe oxå.. :-)
O efter det blir det till att möblera om barnens rum.. O så får vi hoppas att Jonas kan sova bättre sen...
Jag undrar om det kan vara så att han tycker det e lite läskigt med ett större rum, han har ju haft lite mindre rum hela tiden, från att han var liten...
Blir lite mindre yta att leka på men det vet han ju, o så har han ju Kaspers rum att leka i, det e ju knappast så Kasper lär bli sur hahahaha...!

Nu har Martin kommit hem från träningen med C-laget, han gillar att hålla sig i form nu när hans fotbollsträning ligger nere för ett par veckor..
O i morgon kväll e det dags för spinning :-) Ska bli riktigt skönt...!
Nu väntar sängen om en stund.. Ska sitta uppe en liten stund till ifall Jonas drömmer sådär obehagligt igen...

Tjing..!


Kommentarer
Eva

Känner igen det dära, med att det kan finnas tjuvar, men stackars lille Jonas som gråter.

Hoppas det blir bättre när ni har bytt rum.

Kram

2009-11-10 @ 06:20:05
URL: http://regeenas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0