Lite smått o gott... :-)

Idag råkade vi försova oss :-)
När jag blev väckt av Martin vid 07-tiden så insåg jag att Jonas låg intill mig, så jag vände mig om o puttade lite på honom o sa att det var morgon.. Jonas vänder sig emot mig utan att öppna ögonen o säger att han bara vill ligga en liten stund till, ok säger jag o blundar...
1 timme senare vaknar jag o inser att om ca 10 min så behöver vi börja bege oss till dagis... Hmm, helt omöjligt haha..
Jag inser ganska snart att vi kommer bli försenade till dagis, jag väcker Jonas o säger att han får skynda sig lite så vi inte ska behöva bli alltför sena..
En trött Jonas tittar på mig o säger att han vill stanna hemma från dagis...!
Sagt o gjort...
Så istället för en sönder-stressad morgon så blev den väldigt lugn o skön..

Vi var hemma hela förmiddagen, efter lunchen vid 12-tiden så gick vi till Öppna förskolan så att Jonas fick leka av sig lite, o så fick ju jag lite ledigt för Kasper sov middag i vagnen :-)
Sen när kl slog 14 så var det dags för ett besök på bvc :-) Kasper blev mätt o vägd, fick även 2 vaccinationer o sedan lite tröst hos pappa :-)
Jonas fick jag hämta på Öppna förskolan för vi bestämde lite hastigt o lustigt att han skulle få sin andra dos av svininfluensa-vaccinet.. Han blev inte sådär sprudlande glad av mitt påhitt, men han var rar o följde med utan protester.. Några tårar kom dock precis innan hon stack honom o sen lite efterråt..
    Tyvärr så sinkar Kaspers förkylning honom, han går upp i vikt (ca 400g sen sist) men hans kurva går inte så jätte mycket uppåt, vilket jag allt ska ändra på..
Så från o med idag så har jag bytt ut näst sista målet på dagen som e runt ca kl 17-18 till banangröt istället för ersättning :-)
O idag åt han upp all gröt som jag lagade i ordning o även en liten klick med mangopuré efterråt :-)
Såååå duktig...!

O så vägde jag faktiskt mig själv :-/
O jag måste säga att jag e lite stolt över mig själv.. Jag har inte ändrat min kost alls, det enda jag gjort e att jag börjat hänga lite på gymmet, o nu väger jag 59 kg :-)
O jag vill gå ner till 57kg, så det e inte långt kvar nu :-)
O det e så härligt att jag fortfarande går ner fastän jag inte lägger ner så jätte mycket energi på det... Jag skulle ju inte klara av att behöva dra ner på kosten - jag älskar mat alldeles för mycket o godis oxå :-)
Blir spännande att se hur mycket jag väger nästa gång :-)

      Sen så e det ju så att innan jag fick Jonas så vägde jag ca 43 kg (inge snyggt alls, men jag var väldigt tunn då, naturligt alltså) o när jag väntade Jonas så gick jag upp ca 25 kg, när Jonas var 4 veckor gammal så vägde jag lika lite igen..!
Den här gången så vägde jag 57 kg innan jag blev med Kasper (gick upp 14 kg dem 4 åren emellan där), gick upp ca 18 kg, o denna gången har det tagit mycket längre tid att bli av med dem.. Nu när Kasper e 5 månader så e jag helt nöjd o har gått ner 16 kg av mina 18...
O denna gången har jag ju även tränat, det gjorde jag inte efter Jonas...
       Jag e dock ganska glad att jag inte väger 43 kg fortfarande hahaha, jag såg ju inte frisk ut på den tiden...
Men nu e jag nöjd, jag ser inte tjock ut längre, utan ganska sund om jag får säga det själv :-) sen så får andra tycka precis vad dem vill..!
       Jag fick höra kommentarer när Kasper blott var 4 veckor gammal - någon sa att hon minsann inte såg ut som jag när hennes barn var 4 veckor gammalt :-) Nä, kanske inte... Men jag vill inte heller se ut som någon speta, o så får jag gå med magen mätt :-) mycket bättre enligt mig....
Inte för att jag förstår varför någon ska bry sig om vad jag väger, kanske Martin då, det e ju han som jag lever med o visar mig naken inför hahaha, men andra..??
Fast sen var jag ganska små tjock i början när Kasper var liten hahaha..!
Jag e hellre tjock o lycklig än smal o olycklig :-)



O min fina Martin :-)
Han följer jämt med till bvc när det gäller vaccinationer, så rart.. Trots att han kanske jobbar..!
Jag e inge bra på att se mina stackars barn gråta efter sticket.. :-( När Jonas fick sprutan idag o hans tårar kom, så kom mina med... :-(
Tycker inte om när mina barn har ont...!
E sån tur att vi har fina Martin som tar så bra hand om oss... :-)
Den allra bästa sambon, fästmannen, kompisen o pappan som finns, han e guld värd...! Tänk att man kan vara så lyckligt lottad som jag e :-) fantastiskt..!

Nu ska jag ta hand om barn som ska nattas o matas, sen blir det nog lite teve-tittande innan det e dags att krypa ner i sängen!

Tjing..!


Kommentarer
Anki

Va duktig du är! Fortsätt så. =)

Själv fick jag reda på att jag klarat min tenta som jag inte var säker på att klara. Dessutom fick jag inte bara G utan VG !!!! :P

Massa kramar

2009-11-17 @ 20:38:50
Irene - mamma till 2

Tack :-)

Såå kul... :-) Du e riktigt duktig du... Kraaaam

2009-11-17 @ 21:48:15
URL: http://ieen.blogg.se/
Anonym

Ja det blir allt lite mysigt!!

M tröjan e en riktig slappis beställde den när jag var gravid med D så den vart perfekt under den tiden, nu är den bara en underbart skön otrolig slapp tröja=) så hoppas du blir nöjd =)

Vi ses på måndag, ha d gott och hälsa kram/pernilla

2009-11-18 @ 09:36:23
URL: http://purestrength.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0