Måndag i all ära...

Nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe o myser..
Jonas ligger intill mig o tittar på film o Kasper ligger i sin babysitter o smaskar på en spegelblomma :-)
När jag vaknade i morse så låg Jonas tätt intill mig o snorade mig i örat :-) o han lät inte så jätte pigg heller.. Han fick bestämma själv hur dagen skulle se ut o han valde att stanna hemma..
    E nog bra att han e hemma idag så får vi se hur det utvecklas.. Lille Kasper har oxå blivit lite förkyld igen, vilket e väldigt onödigt med tanke på att han nyss var sjuk o sen fick den här förbannade hostan som hängt i nu i 6 veckor.. 
Men men, det e ju sånna tider nu...!

Jag var nyss inne på en av mina vänners blogg o tittade lite..
Hon har varit skeptisk till att vaccinera sin dotter men nu bestämt sig för att göra det eftersom det börjar komma i närheten av dem nu..
O så läser hon i gårdagens tidning om en pojke som hamnade i koma pga vaccinet.. :-(
Usch..!
Hon frågade sina läsare vad dem tyckte att hon skulle göra?
     Men det e svårt, själv e jag för vaccineringen eftersom själva influensan e ganska läskig - antingen så kanske man inte blir så väldigt dålig eller så kanske man blir så dålig att man inte överlever..
     O jag vågar inte chansa.. Jag vill inte riskera våra liv..
Men samtidigt så vet dem ganska lite om vaccinet, men så länge det inte dödar så e jag för det..

O nu ligger söta Kasper o tar i för kung o fosterland, så man kan ju ana vad som e på utgång så att säga hahaha....
Hur kan en sån liten person få ett helt rum att nästa ändra färg pga av stanken?? Hahaha..

O på tal om liten..
Nu går jag i väntans tider igen - jag har 3 st som beräknas föda fram i början av Februari o mitten på Mars :-)
Såååå spännande...!
Den ena e min vän Anki som även har lille Alfred 1,5 sen innan.. O så har vi Linda, vars sambo e med i Martins fotbollslag, o så har vi en tjej till vars sambo spelar i Martins fotbollslag (nämner inget namn, jag vet inte om jag får)
Såå roligt med små bebisar ju...!

Jag läste min vän Evas blogg häromdagen, då skrev hon om eventuella framtida graviditeter o om att hon nu e rätt nöjd med dem 2 grabbarna hon har men att hon kan tycka att det e lite trist att i så fall inte vara med om fler graviditeter o förlossningar o allt där till..
    Ja, jag var ju helt säker under graviditeten att Kasper skulle bli min sista.. Men tillåt mig att ändra mig hahaha, risken finns att jag tänker utsätta mig för en helvetes-graviditet igen.. Jag vill ju ha fler barn, minst ett till :-)
Jag väntar dock gärna ett tag, så jag hinner förtränga graviditeten :-)
Samtidigt som jag personligen tycker att graviditeter e hemska o läskiga o vääldigt långa :-) så gillar jag det o jag gillar förlossningen :-)
Nu har jag visserligen haft 2 helt fantastiska förlossningar, Jonas tog ca 10 timmar från att vi kom in o jag krystade i 29 min, med Kasper tog det 7 timmar från att vi kom in o jag krystade i ca 20 min.. 
Helt ok för mig..!
Det gjorde dock ondare med Kasper eftersom jag blev blåst på smärtlindring :-( Men när dem väl e ute så e det ju himla mysigt :-)
Ja, jag kan inte ljuga, jag vill allt ha fler barn - om några år haha... Måste förtränga först hahaha..

Nä, nu ser det ut som om Kasper börjar bli färdig i blöjan, måste ta den :-)

Tjing...! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0