Gör jag rätt??

I morse efter att vi lämnat Jonas på dagis, så gick jag o köpte tidiningen o läste följande:

    Vi vet för lite om både svininfluensan o om vaccinet.. Det finns risker med båda.
Alla läkemedel, o naturmedel oxå för den delen, som har effekt har oxå bieffekter. Pandemrix har i studier visat sig ge lindriga o övergående biverkningar. Men i mycket sällsynta fall har vaccinet gett allvarliga biverkningar som Guillane Barrés syndrom.

(Guillian Barrés syndrom är en sjukdom eller ett tillstånd som orsakas på grund av inflammation i perifera nerver. En typisk person som lider av detta syndrom upplever stickande känsla i benen och händerna och även vissa patienter kan förlora rörelser i armar och ben i kroppen.)

Ingen kan säkert säga hur svårt svininfluensan kommer att slå. Har vi tur sveper den över oss utan att orsaka fler dödsfall. Men risken finns, att den, likt spanska sjukan kommer tillbaka i en andra våg till våren o e ännu dödligare.
Jag förstår dem som hoppas klara sig från smitta o slopar vaccin.
Men vaccin dödar inte, det gör svininfluensan.
I Sverige har 2 personer dött, redan innan smittspridningen tagit fart. I lilla Norge räknar vi nu 7 dödsfall.
Jag chansar inte med mitt och andras liv.

Så idag efter att jag hämtat Jonas från dagis, så ska vi till Vårdcentralen o vaccinera honom, o jag går i morgon o vaccinerar mig. Martin får dock vänta tills v.49..
Dem tar ju bara riskpatienter nu o eftersom både jag o Jonas lider av astma så får vi först...

Men nog e jag skraj..
Samtidigt så försöker jag lita på sjukvården. Känns läskigt att vaccinera Jonas, tänk om han skulle drabbas av GBS, då e det mitt fel..!
Men tar han inte vaccinet så kanske han riskerar att bli jätte sjuk i svininfluensan.. Han har det ju jätte jobbigt när han bara har en vanlig förkylning..
Men men, nu har jag i alla fall tagit steget :-/

O efter att vi varit där så ska vi shoppa present till Emilia, jag tror att vi gör som vi brukar.. Jonas får välja present, blir så svårt om jag ska göra det.
Det finns ju typ bara 1 miljon leksaker som en 5-årig flicka skulle gilla att leka med..

Nä, ska väcka lilleman nu, han behöver äta innan det e dags för hämtningen av Jonas...!
Tjing...!

Dem tar



Kommentarer
Eva

Man vinner en dejt med mig...

Men du har svarat fel på Tvåan:(

Det ögat var mitt

Kram

2009-10-22 @ 06:13:32
URL: http://regeenas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0