Helg :-)

Idaga skulle jag o Jenny ha åkt till Ullared, men det blev inte så :-(
Men tur var väl det för i morse så ringde jag till sjukvårdsrådgivningen o frågade lite ang Kaspers hemska hosta..
Dem tyckte att vi skulle åka in till akuten direkt, sagt o gjort.. Väl där så konstaterades att han hade lite astma (dem kallade det något annat, eftersom att en gång e ingen gång men upprepade ggr då blir det astma) men så sa han att Kasper förmodligen skulle få detta igen eftersom jag har astma o i så fall kan vi kalla det för astma..
Han fick inandas lite Ventoline (samma medicin som jag har) o så fick vi recept på en inhalations apparat o Ventoline o Pulmicort som han ska ha 1 dos av varje 4 ggr dagligen i 3 dagar o därefter 1 dos av varje 2 ggr dagligen i 14 dagar..
O så hoppas vi att det ska bli bättre...
Men jag blir lite sur för vi har varit på VC 2 ggr dem senaste 2 veckorna pga hans jobbiga hosta. Första gången så var Martin där med honom o då åkte han hem utan någonting, andra gången var det min tur o då fick han Bricanyl, som egentligen inte har någon direkt funktion.. Det hjälper lite men inte så bra som dem andra 2 han fick nu..
Det e ju tur att man har modersinstikten...!

Tyvärr så var apoteket stängt så vi kunde inte hämta ut varken apparaten eller medicinerna så Martin får åka en sväng till KSS i morgon o hämta ut dem..

Tycker inte om detta alls... Jonas har oxå haft besvär av förkylningsastma, dock var det länge sen sist, tror inte han haft det dem senaste 2 åren, men det e jobbigt när dem e så små.. :-(
Inge kul alls..

O så var Jonas iväg på spökvandring med David o Isabelle idag (Jonas fick leka med dem när vi var inne med Kasper, såå snällt) Dock blev den inte så längvarig eftersom Jonas o Isabelle blev såå fruktansvärt rädda, så David gick hem med dem..
Det var inte meningen att varken jag eller Martin skulle gå, men så ringde min vän Ullis o frågade om jag kunde följa med henne, sagt o gjort..
O vad kan jag säga???
Inte riktigt rätt ämne i alla fall.. Handlade typ om svininfluensan, döden, vaccinet, en JÄTTE spruta o ett gäng zombier.. E ju inte många barn som kommer vilja ta vaccinet i alla fall.. Inte så smart kanske..
Men men..!
Jag kan i alla fall förstå varför barnen blev rädda...
Det var väldigt många barn som grät o var jätte rädda :-( blir nog en hel drös med barn som kommer sova dåligt i natt...!

I morgon e det dags för kalas, min vän Maries lilla Ebba blir 2 år :-) stora tjejen nu ju..!
Ska bli jätte kul :-)
O så ska jag o Jonas till kyrkan kl 11, då ska han få sin barnbibel :-)

O nu så har stackars Kasper hostat så han vaknat, Martin matar o jag ska hjälpa till o natta om honom när Martin e klar...
Får skriva mer i morgon...
Tjing..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0