Hjälp mig, någon.....

Jag vill verkligen göra om min blogg, men jag kan inte :-(
Någon som kan??
Jag gillar att få hjälp..!

Idag fick jag lite sovmorgon, vaknade inte förrän kl 08:30, åh så underbart :-) O nu så har jag precis gjort mig klar för dagen o båda barnen har badat idag :-)
Jonas e så fruktansvärt söt när han klämmer sig ner i Kaspers badbalja haha, något säger mig att vi borde ha ett badkar :-)
O nu sitter jag o Jonas i soffan, Kasper vilar middag, Jonas ritar o jag leker med datorn, dricker bubbelvatten o tittar på teve - bra va?? :-)
    O min fina Martin lämnade ett gulligt litet meddelande till mig på köksbordet innan han gick till jobbet, så rart.. E lite mysigt att få sånna där små lappar ibland, då blir jag glad.... Trots mitt halsont..
O om en stund så ska jag bege mig in i Kaspers rum för att påbörja mitt arbete med att få det lite mer i ordning.. O inte nog med det, nu vill jag måla om i Jonas rum, vill göra något kul med väggarna där inne.. Ska ut o surfa lite sen för att få mer inspiration :-)
Men en sak i taget - Kaspers rum först, för det behöver verkligen en ordentlig omgång..

Ska även ringa min gamla chef idag o prata lite ang jobb i framtiden.. Jag måste ju säga att jag verkligen älskar att vara hemma med barnen, men shit vilken dålig inkomst man har jämfört med när man jobbade - det svider lite..
O med tanke på allt jobb man dessutom har med barnen hela tiden, så borde man få löneförhöjning :-)
Det suger verkligen att det skiljer så mycket i ekonomin, egentligen så e det ju 80% man får, men med tanke på mitt jobb, där man får så mycket extra i Ob-tillägg så går man ju så gott som plus hela tiden..
Så en bra månad så skulle jag kunna tjäna dubbelt emot vad jag har nu, det svider.. Hade varit kul om vi kunnat göra lite mer saker med barnen.. Det finns så mycket som jag vill göra men alldeles för lite tid o pengar, det e trist..

Hahaha, här sitter jag o deppar o vad händer? Jo, Jonas far upp från soffan o börjar härma den där bebis reklamen där bebsien dansar till "That´s the way I like it" hahaha, snacka söt unge...
Ja man ska väl inte gnälla, kanske e det så att pengarna inte alltid vill räcka till o att det finns många saker som skulle kunna bli mycket bättre, men jag har ju helt klart dem 2 finaste pojkarna i världen.. Så egentligen kanske det inte spelar någon roll??
Jag kunde ha haft massor med pengar o ändå inte kunnat bli så lycklig som jag e med mina pojkar :-)

Nä, nu ska jag fortsätta dricka lite bubbelvatten o titta på teve, sen e det dags för lunch o sen ska jag hoppa in i Kaspers rum för att se vad som går att ordna :-)
Här ska rensas o fixas...!
O så längtar jag tills Martin kommer hem, vill krama om honom en stund.. Han e så fin, så snäll o så bra med barnen - en riktig toppenpappa :-)
Tjing...


Kommentarer
pernilla

på blogg.se finns den en som visar hur du gör, tror den heter designa din blogg. ligger på någon av topplistorna.

2009-10-05 @ 11:10:10
URL: http://purestrength.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0