Hm....!

Natten var ganska jobbig, inge kul alls... Jag fick ligga inne hos Jonas en del för han drömde något obehagligt o skrek, grät o rulla omkring i sängen :-(
O Kasper sov inte heller bra så Martin tog hand om honom, tror att det kan bero på att vi var hos svärmor så sent igår att hans rutiner blev störda..
Vi brukar lägga honom mellan kl 19-20 o då har han precis ätit sista målet för dagen o så sover han ostört till ca 06-06:30 eller längre, e olika..
             Men igår åt han vid ca kl 17 o så somnade han så klart i vagnen på vägen dit o vaknade kl 21:30 o åt o sen var han vaken i ca 30 min o så somnade han i vagnen igen...
När vi kom hem så flyttade Martin bara över honom till sängen medan han fortfarande sov... 

Jag gissar i alla fall att det kan bero på det, jag vet inte... Men han har ju haft sina rutiner sen han var ca 3-4 veckor gammal..
O detta e första gången som den rubbats, vi brukar försöka hålla oss här hemma ifall vi ska träffa folk sent på kvällen...
Ska försöka bättre idag, vi ska ju till Erik o Ellen, men om jag nattar honom i vagnen vid ca kl 19-20, så bör han somna där o kanske kan sova tills i morgon bitti fastän vi flyttar över honom till sängen sen när vi kommer hem...

O så e jag skum idag..
Ena stunden e jag jätte glad o sen vänder det på ca 2 sekunder o jag blir vansinnig.. Som förut när vi städade, så gjorde jag det med glatt humör o sen när jag får syn på Jonas röda tröja som hänger på badrumsdörren, så blir jag galen...
Jag hade bett Jonas flera ggr att ta bort tröjan o lägga den i garderoben.. Så jag tar tröjan o slänger in den i vardagsrummet o blir sur..
Sen kommer Jonas med tröjan o ska vika in den i garderoben o när jag öppnar garderoben så ligger byxor, tröjor o skjortor i en enda stor hög...
Men kul, jätte roligt..!
För jag bara ÄLSKAR att vika o ordna i garderober.. Så där brister det för mig, först blir jag arg men sen övergår min ilska till tårar...
Jag sitter där i min ensamhet på golvet i Kaspers rum o viker byxor, tröjor o hänger skjortorna med tårarna rinnandes ner för kinderna...
     När det e klart i garderoben så tar jag mina tårar o beger mig till Jonas rum o hans byrå.. Där sätter jag mig ner o viker o lägger i ordning hans t-shirtar, linnen o pyjamasar medan tårarna fortfarande rinner...
Sen när jag e klar så sätter jag mig i soffan med en kopp kaffe o berättar för Martin att jag tycker det e jobbigt att det stökas till så i garderoberna o byråarna..
När jag suttit en stund med kaffe koppen så frågar Martin mig lite ang i kväll o jag svarar utan det minsta tecken på ilska eller nedstämdhet.. Utan GLAD...!?
VA??
Lika lätt som jag går från sur till glad o glad till sur, lika trött e jag på att det blir så...

Jag har världens finaste barn o sambo, som jag älskar så otroligt mycket, varför känner jag mig då så låg ibland?
O så får jag så dåligt samvete när jag känt mig lite låg eller när jag blir sur, så då mår jag lite dåligt för det oxå..
Men o andra sidan så kan jag verkligen vara sååå glad o känna mig sååå lycklig..
Sååå irriterande..
Jaja, jag fattar inget i alla fall....

Nu kom svärmor förbi, så jag får vara lite social.. Men ska i alla fall lägga ut en tröja som jag köpte för ett tag sen...
Känns konstigt att ha en sån tajt tröja, jag brukar inte använda tajta tröjor men den e fin.. O så e den varm o väldigt mjuk i tyget... Sååå skön...



O nu e det dags att tömma tvättmaskinen oxå, o så ska den fyllas igen.. Lille Kasper tömde tarmen förut o inte bara i blöjan utan även i resten av det han hade på sig hahaha...
Varav det ena var en vit body men en tiger på o så texten "Pappas tiger", så Martin blev lite besviken när han bajsade ner sig :-)
Tjing...



Kommentarer
sandra

Kram till dig!



2009-10-10 @ 16:03:43
URL: http://morsandra.blogg.se/
Erica

Nu tycker jag allt midjan börjar fly sin kos...Hejja Irene :)

2009-10-11 @ 22:05:59
URL: http://eriiicac.blogg.se/index.html


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0