En sval morgon....

Men så härligt uppfriskande det var att gå till dagis idag :-) var så svalt o skönt ute.. På vägen dit så träffade jag Sandra, hon hade lagt en pärm om babymassage i Jonas låda på dagis, såå snällt.. Ska testa detta så fort lille Kasper e pigg o glad..!
Igår var en bra dag :-) Kasper var glad o mysig hela fm då jag var ensam hemma, såå underbart.. Men jag tror att han kanske kan ha ont ang bajseriet så det får bli ett besök till apoteket :-( Jag hatar tanken på att jag ska trycka i en massa medel för att han ska bajsa, tycker inte om det alls..
Men men, om det gör honom gladare o så att han får mindre ont, så har jag inget val. Men men..!

O Jonas klev upp i morse med Martin. När jag vaknade så sitter han o äter sin frukost, så som han gör varje morgon.. Sen går han till badrummet o tvättar sig o klär på sig, han börjar även med tandborstningen o sen ropar han när han har borstat färdigt så att jag kan ta över o borsta lite till..
Sen tar han på sig sina ytterkläder o hjälmen, går ut till cykelstället där cykeln står, låser upp den o börjar cykla intill mig hela vägen till dagis...
Väl framme så låser han sin cykel i cykelstället o springer in på dagis, hänger av sig ytterkläderna, ger mig en kram o så försvinner han in på dagis.
   Jaha, så såååå jobbigt e det på morgonen :-) Tänk att han har blivit så stor, han t.o.m drar upp dragkedjan på jackan själv, hallå men vad ska jag göra??
Då var det barnet stort..
Det e ju tur för mig att jag har Kasper så slipper jag känna mig helt överflödig i alla fall hahaha...!

Men sen så vet vi ju alla att Jonas e en prins, han har ett stort hjärta o e såå snäll, o det har han ju alltid varit.. Han skrek inte som liten, om det verkligen inte behövdes förstås.. Han rotade inte överallt som barn gör, sov hela nätter redan från några veckors ålder.. Hade lätt för att släppa blöjan, (händer ju olyckor men det får man ju räkna med) lätt för att släppa vällingen o även napparna..
Världens snällaste barn... 
   Så jag kan faktiskt ana en aning jobbigare framtid :-) O så ska det bli spännande att se hur Kasper blir :-) Enligt många så har han mitt utseende just nu (haha, kommer gå bra för honom haha) o om det skulle fortsätta så, så finns ju risken att han får det andra från sin pappa :-/
Jag älskar Martin men han var en riktig liten busunge som liten...
Så jag hoppas att det blir som med Jonas, att han kommer vara lik sin far i utseendet o genomsnäll :-)

Måste tillägga att jag fortfarande inte har ringt dem där samtalen som jag ska ringa, måste även ringa till Jonas kompis Linus mamma, eftersom Jonas ska dit på kalas på söndag, men jag har liksom glömt bort att ringa o säga att han kommer.... Måste, måste, måste komma ihåg detta idag.!

O om jag har tur så kommer min lillsyster Sandra hit en sväng idag o leker med oss.. Hon ska även ta med Jonas till Sthlm i nästa vecka :-( vilket gör mig lika ledsen varje gång, helt otroligt... Det e både bra o kul för honom men oerhört jobbigt för mig...

O så funderar jag på om jag o Jonas ska städa lite idag, vi har tvätten oxå i em o så hade jag hoppats på att hinna iväg till gymmet lite innan kvällen kommer...
O vilken träningsvärk jag har i magen idag, efter mitt rullande på golvet med min lilla rullgrej, oj oj oj.. Fast känns ändå bra, något har hänt, någon liten muskel har fått sig lite träning :-)

O så ska jag ringa min vän Pernilla någon dag, känns som om jag bara hör av mig till henne strax innan Martin ska ha någon match.. Men shit, tiden räcker verkligen inte till ibland o särskilt inte nu när Kasper har varit så tråkig. Då vill man helst bara ligga hemma, där han kan skrika sig hes utan att störa några andra förutom oss..
Hade hoppats på att kunna leka med dem någon dag, var länge sen nu....
O om du läser detta o jag inte har ringt ikväll p g a mitt oerhört kassa minne, så RING mig... :-)

Nä, nu får det vara slut på skrivandet för en stund, jag måste dricka, e riktigt törstig nu..!
Tjing...! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0