Hundägare......!

Personligen e jag allergisk mot hundar, o när jag blev det så hade vi en underbar hund Tjabo hette han.. Jag älskade honom sååå mycket, så hans sista tid stod jag ut med allergin, men efter honom så gillar jag inte hundar. Jag tror att det e en reaktion på allergin, för egentligen så e många hundar väldigt fina men jag kan liksom inte tillåta mig att tycka om dem, för en liten kelning o jag blir dålig..
Detta vet alla som känner mig redan om... Men jag ville bara klargöra detta innan jag fortsätter skrivandet...!
        Då kommer vi till hundägare.!
Idag när jag, Jonas o Kasper var på väg hem från bvc, så ser inte jag hundskiten som ligger MITT på gångbanan utan kör in i denna bajshög med Kaspers vagn..
Om ni visste hur arg jag blev då, jag har inte svurit så mycket på väldigt länge.. Men hur j*a svårt e det att plocka upp sin äckliga hundskit efter sig? Tänk om jag skulle kasta ut Kaspers blöja genom fönstret varje gång jag bytt den?
Jag e inte elak, utan ibland om jag ser hundbajs i gräset intill gångbanan så brukar jag tänka att "ja, där ska man ju ändå inte gå, så.." Men det här var MITT I gångbanan..
Hur f*n tänker hundägaren? Mitt ord e, skaffa inte hund om du inte tänker plocka upp skiten eftr den.. Jag hatar hundägare som bara lämnar skiten efter sig, IDIOTER..!
       Nu känner jag många hundägare, så jag hoppas inte att ni tar illa vid er o vad jag vet så plockar ni upp hundbajset...
Men jag bara måste fråga, HUR SVÅRT E DET???
       Undrar vad som skulle hända ifall jag kastade ut Kaspers blöjor runt om i Skara? Eller om jag sa till Jonas, att det e helt okej att bajsa ute i naturen....sätt dig här på trottoaren o släpp ut det bara...?
Åhhhhh, om ni bara visste hur arg jag e över detta, nu kommer jag att störa mig på detta hela dagen...

Okej, nog om detta..!
Vi var som sagt på bvc idag o Kasper fick sin första vaccination, åh stackarn så ledsen han blev :-(
o inte nog med det, så var det 2 vaccinationer :-( men han somnade ganska fort efterråt....!
       För övrigt var det bra, han har vuxit o gått upp jätte bra :-)
O Jonas vägde sig o mätte sig oxå, o den lille rackarn har vuxit 1,1 cm sen förra besöket hahaha.. Så han blev helt plötsligt 111,1 cm.. Det ni..!

      Nä, nu ska jag återgå till "Våra bästa år" o så måste jag lugna ner mig lite, e fortfarande väldigt upprörd över dessa IDIOTER som inte kan plocka upp lite hundbajs efter sina egna hundar... Men men, dem kanske inte byter blöjor på sina egna barn heller, man vet ju faktiskt inte..

O ja, måste berätta en annan pinsam o jobbig grej.
När jag gick där med barnen o svor för mig själv över dessa hundägare, så får jag o Jonas möte på trottoaren av en man.. O ju närmare han kommer, desto mer åt vänster cyklar Jonas för att dem inte ska krocka..
O så när Jonas stannar med cykeln så råkar det vara lite lutning just där, så tror ni inte att han faller o får cykeln över sig, o precis framför fötterna på mannen som inte hinner undan utan faller han oxå rakt över Jonas..
Hahaha, där stod jag som ett fån..! Jag hjälper mannen upp o frågar om det gick bra, o det sa han att det gjorde, o Jonas glömde bort sin egen smärta o frågade oxå mannen hur det gick, fastän mannen ligger över honom liksom... Ja, inga brutna ben på någon av dem, men riktigt pinsamt...!
      Det e verkligen min dag idag haha...
Vad mer kan hända???
Dags att ta tag i hemmet snart, snart dags för lunch.. O nu vaknar Kasper :-)
Tjing..!


Kommentarer
Anonym

Även fast detta måste ha varit en ganska jobbig dag för dig, så har du gett mig ett skratt.

Bra skrivit och jag kände din ilska ända hit:)

2009-09-16 @ 21:33:13
Eva

Även fast detta måste ha varit en ganska jobbig dag för dig, så har du gett mig ett skratt.

Bra skrivit och jag kände din ilska ända hit:)

2009-09-16 @ 21:34:00
URL: http://regeenas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0