Kaffe & lugn o ro....

Ja, nu ska jag försöka mig på en lugn kaffe stund här framför datorn..!

Har stressat runt som en tok idag.. Jag tycker verkligen inte om dessa 3 timmar på dagis, hela dagen blir så springig.. Hade inte Jonas verkligen behövt tiden på dagis så hade han fått vara hemma..
Men känns bra o veta att det bara e 1 vecka kvar tills dem där 5 timmarna börjar :-) E så glad för Jonas skull, han behöver verkligen dagis :-)
O så har jag planerat att dem extra timmarna som jag o Kasper får ska vara mysiga, med lite babymassage o kramar :-)
    O i kväll ska jag o vännen Marie gå på en kurs "De otroliga åren" som handlar om konflikter med barnen o hur viktigt leken e för dem osv, ska bli jätte kul :-)
Ibland undrar jag hur jag o Martin lyckas se varandra haha.. Antingen så jobbar han eller tränar o när han inte tränar eller jobbar så e jag o tränar eller hittar på andra saker, som att gå på en kurs :-)
Men snart e det uppehåll i fotbollen så då blir han hemma mycket mer, blir skönt..!

O så lite seriöst snack här...
Jag har blivit så himla känslig sen vi fick Kasper, jag gråter gärna över ingenting, o lika lätt som jag kan bli grinig så kan jag bli glad igen, t.o.m jätte glad..
Jag kan nästan gråta o skratta om vartannat, o har jag väl blivit stressad, så ser jag allt till att fortsätta stressa lite till, så jag har liiite mer att gnälla för sen när jag måste gnälla över att jag e sååå stressad..
Vad har hänt??
Jag e annars en väldigt glad, trevlig o mysig tjej som väldigt sällan blir grinig, upprörd, sur o ledsen...
Jag har så svårt att förstå vad detta beror på?!
Jag undrar om det kan vara den här spädbarns-tiden som gör mig lite ur balans.. Jag hoppas det i alla fall...
    Martin kan se så härligt förvånad ut ibland när jag nyss stått o skrattat med honom i köket o så hittar han mig gråtandes i soffan 5 min senare haha, o så kommer ett litet "E du ledsen"??
Haha, söta Martin...
E inte lätt för honom heller :-)

Ja, jag får försöka lösa detta, börjar bli irriterande.. Det sköna e ju att jag inte e långsint i alla fall..

O förutom detta så har Kasper kissat ner mig idag...mysigt... Stod o bytte blöja o så sträckte jag mig efter salvan o så känner jag hur det börjar bli varmt om benet, mysigt..!
Sist vi var på bvc så pratade barnmorskan om Kaspers lille "vän" o huruvida hans urin kommer ut som den ska eller inte eftersom han e väldigt trång, men av kissandet idag så skulle jag nog inte se det som något akut problem hahaha, så det e nog lugnt..!

Nä, nu ska jag ge Kasper lite mat :-)
Tjing..!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0