Underbara migrän...

Ja, då vaknade man i morse med migrän, sååå underbart :-/ Men jag fick iväg Jonas till dagis i alla fall men babyrytmiken hoppade jag över..
Men dagen har gått förvånandsvärt bra ändå med tanke på hur jag mått.. Tyvärr så har Kasper varit lite ledsen, men nu sover han gott :-)
O själv väntar jag med spänning på Roast på Berns som börjar kl 21:55, underbart ju.. Martin ligger i soffan o tittar på fotboll o Jonas sover..
O stackars Jonas frågade mig halva dagen ifall vi inte kunde gå ut o leka, men med tanke på mitt mående så var jag inte direkt överförtjust över hans förslag, men som en räddande ängel så ringer Jonas kompis Ludvig o frågar om dem ska leka, så Ludvigs mamma kom hit o hämtade Jonas o sen var han där i ca 4 timmar o lekte.. Så nu kan jag somna med gott samvete :-)
Ja, det e ju härligt nu när han blivit så stor att han faktiskt kan åka iväg till en kompis o leka utan att jag behöver sitta med, men samtidigt så känns det lite läskigt.. Känns ju inte som om det var så länge sen som han var liten ju.. Tänk att tiden kan gå så fort..?!

O så måste jag få klaga lite oxå...
Idag när jag kom till dagis för att hämta Jonas så säger en av fröknarna att hans tal inte direkt blivit så mycket bättre sen tanden åkte ut, nä det kan jag väl förstå.. Men hans tal lär ju knappast bli bättre om han inte får mer hjälp.
Jag menar inte att klaga på dagispersonalen men han behöver ju typ en talpedagog anser jag.. O jag tycker att 10 minuter om dagen ifall det hinns med e liiite för lite.. Samtidigt så förstår jag ifall det inte hinns med, Jonas e ju inte det enda barnet på avdelningen. Men den där Eva som var där o träffade Jonas borde ju se till att han får tillräckligt med hjälp.
Så nu funderar jag på om jag ska ringa henne i morgon o prata lite.. Jag tycker att han skulle kunna få mer hjälp utan att man ska behöva sno en av fröknarna...
Men sur blir jag allt.. Tycker själv att det känns rätt fåningt med 10 minuter om dagen i bästa fall...
     Nog snackat om den saken..!

I morgon ska jag o Kasper i alla fall gå till Öppna förskolan en stund, blir skönt o komma hemifrån lite på f m.. O han verkar ju gilla det han oxå... O så känns det som om vi gör mer än vad vi hade gjort ifall vi var hemma..
Sen på kvällen e det dags för spinning igen, blir skönt.. Längtar redan :-)

Nä, nu e kl snart 21:55 :-) eller i alla fall närmare den tiden än när jag började skriva..! Dem roastar Björn Gustavsson ikväll.... :-)

O min underbara Jonas sa att jag e, världens bästa mamma, innan han somnade, rara unge :-) det värmer i hjärtat..! 
Men det e ju inte så svårt att vara det när man har 2 av världens bästa barn här hemma :-) o så har jag ju världens bästa sambo oxå.. Hihihi..

Nä, dags för att göra sig i ordning inför teve tittandet...!
Tjing.! 


Kommentarer
sandra

hihi ja du om jag det visste :-D jag knepade o knåpade lite.. Kopierade en bildadress från arkivet i bloggen och la in det i headern, men det blev sådär, bilderna e ju fina iaf även om de blev små.

(gjorde ett kollage i paint)

Är huvudet bättre?

Tycker det är synd att ni inte får tillräckligt med hjälp, kan ni inte få gå till nån logoped? Vi har ju genom habiliteringen men dit får man väl bara gå om man har nått annat handikapp..

KRÄV att ni ska få mer hjälp!

Tror eva inte har ansvaret längre, nån i resursen som hette Veronica eller nått sånt, ring växeln o fråga.

Föresten vad har jonas för talsvårigheter? Har inte tyckt han pratar dåligt då jag har hört honom, iof inte hört honom jättemycke men ändå,

kram

2009-09-07 @ 21:37:41
URL: http://morsandra.blogg.se/
sandra

Margareta Larm hette hon visst...

2009-09-08 @ 11:10:09
URL: http://morsandra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0