Mycket i dag :-)

Jajamen..

I dag har vi hunnit med en hel del.. :-))

Dagen började med ett tandläkarbesök för Jonas del.. Det var en riktig barndag där, alla barn var där.. :-))
Jonas tyckte det var lite obehagligt, men det gick bra.
Sen for vi i väg till dagis..
Sen hem för en fika på Nockes med älskade Martin o en sovande Kasper.. :-) Myyyys..!!

Sen var det dags för lunch, innan vi skulle till dagis på lite Drop-in.. Jonas visade oss allt möjligt o så bjöd fröknarna oss på kaffe o kaka :-)) Trevligt..!
Sen hem för att möta upp fina Erica :-)) O så hjälpte vi henne med att passa hennes barn, Emilia o Simon medan hon jobbade.. :-))
Såå roligt.. Simon tyckte allt att det var liite läskigt att vara utan sin mamma, så i början var han lite ledsen.. Men sen satt han fint i mitt knä o åt nöjt ¨på lite smörgåsrån :-)) Emilia lekte fint med Jonas.

Sen när Erica kom tillbaka, så bjöd jag på lite kaffe, vännen Jenny kom förbi oxå.. :-))
O så skickade vi ut dem stora barnen med ett gäng asfaltskritor, o efter ca 2 minuter kommer barnen in o säger att en man skällt på dem för att dem ritar på asfalten..
Jag blev vansinnig, gick ut o där möter jag vår vice värd som står på sin balkong o pratar om o om igen om att han fått in klagomål o att barnen därför inte får rita där, utan gärna på papper..
Men snälla du, sa jag.. Det e asfaltskritor, vart tusan ska barnen rita med dem om inte på asfalten.?? O jag förklarade även att det försvinner med vatten.. O så frågade jag honom vad barnen skulle leka med annars.??
Det finns ingenting barnvänligt alls utanför oss..
Något måste väl barnen få göra..?
Om tanterna i huset får piska sina mattor 2 meter utanför mitt köksfönster o rasta katterna i rabatten, så får minsann barnen rita på asfalten.!!
En väldigt ilsk diskussion mellan mig o vice värden avslutas med att jag blir förbannad, säger att barnen kommer fortsätta att rita på asfalten o sen går jag in.
Senare går jag huset runt o förklarar för alla att jag fått klagomål för att barnen ritar på asfalten. Jag förklarar oxå att det e asfaltskritor som går bort med lite vatten o inte någon slags graffittimålning.
Ingen säger emot mig..
Jag går hem efter en litn stund, o börjar med maten.
Då ringer det på dörren - det e vår vice värd som står där. Han förklarar trevligt att han kanske gick på lite för hårt förut o att han nu förstått att det var asfaltskritor o att det försvinner med lite vatten..
Han trodde att barnen ritade med vanliga kritor..
Ok..
Så vi kom överens om ett utrymme här utanför som Jonas kunde få rita på. :-)))

Så, det var denna dagen..

Stoort tack till fina Erica för det lilla lånet av hennes fina barn.. :-))
Gärna igen :-))


Tjing..



Kommentarer
Anki

You go girl!

Fånigt värre ju. Skönt att det löste sig! Udda dag du verkar haft idag ;)

2010-04-14 @ 22:15:18
Eva

Bra att du stod på dig!

Kram

2010-04-17 @ 06:33:02
URL: http://regeenas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0