Tankar o känslor...

Ja, jag njuter av varje dag jag får, mest för att jag e så rädd att förlora allt det vackra jag har... Jag vill inte missa eller ångra något..

Måste dock säga att livet inte alltid e så lätt som man gärna vill att det ska vara, speciellt när man har familj. Det e mycket som ska få plats i tillvaron..
Pratade med kära Michis idag.. Att visst älskar man allt det vackra som finns i ens liv, men lätt e det inte... Jag vet att Jonas första år tog hårt på mig o jag vet att även Kaspers första år kändes.. Men samtidigt som det tar hårt på en, så älskar man det..
Jag älskar det...!
Jag har världens finaste prinsar, o så e det :-) HA.. :-)

Men nog måste jag erkänna att det varit tufft.. För det första så drabbas man hårt ekonomiskt när man går hemma med barn, dem säger att man får ca 80% av ens inkomst... Men snälla, med det jobbet jag har, ob o allt annat så NEJ, det blir inte 80% snarare 60%...
Men men, man kan ta det, eftersom tiden med barnen e sååå värdefull... Bättre än något annat...!
O lite sömn (speciellt när barnen e små) gör en inte till den piggaste i gänget ;-)

Men nu känner jag att livet leker, man orkar mer, man vill mer o man kan mer...

Längtar dock efter en semester med familjen, vore underbart att bara få glida iväg, bara vi 4:a :-)

O jag värdesätter alla mina vänner, så oerhört mycket.. Även dem som kanske inte vet hur mycket jag faktiskt bryr mig om dem..
Jag försöker att visa mina vänner hur mycket dem verkligen betyder.. O om någon inte känner det, så säg till ;-)

Måste även berätta om en liten insident idag :-)
Min underbara vän Evas son var här idag o lekte med Jonas, o tydligen e det så att dem grabbarna bytt lite lego med varandra.. O egentligen e väl inte det så farligt..
Men, lego e så j*a dyrt.. O jag vet hur ledsna barn kan bli när dem "råkat" byta bort något dem sen saknar.. O jag känner inte riktigt för att lägga ut mer pengar än nödvändigt på lego, hahaha..
Så jag fram där o skulle ordna allt till rätta, hahaha..
Hoppas att jag inte lät allt för hård Eva..!!
Jag gillar din underbara unge väldigt mycket.. :-) Han o Jonas leker ju såå väldigt bra ihop :-) Meee likeee..

NU ska jag dricka upp min vääldigt goda öl, sen dags att sova...
Ska till tandläkaren i morgon :-( Hatart!!!!!...

Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0