Blandade känslor...

Pratade nyss med Eva O i telefonen, vi ändrade som sagt lite i Jonas dagis-schema.. Blev jätte bra o jag e mer än nöjd..
Men medans vi pratade så kände jag tårarna komma.. Varför vet jag inte riktigt.
Hon tyckte att min idé om att ändra tiderna för att jag ville ha mera Jonas-tid här hemma o passa på att umgås med honom innan skolan börjar, var en jätte bra idé.. Hon sa t.o.m att det var fantastiskt att jag som mamma ville passa på att vara med honom, så mycket som möjligt..
Att det inte e alla föräldrar som tänker så..
Jag blev rörd...!
Samtidigt som det känns så fruktansvärt konstigt att Jonas ska börja skolan om 6 månader.. Jag e inte redo än..!
Jag kan inte förstå, hur han kan ha blivit sååå stor..
Tiden har gått alldeles för fort..

Jag kanske låter jätte löjlig.. Men i så fall får jag göra det..

Vi ska vara väldigt glada att vi har en sån bra skolgång som vi har, o dagis o allt annat oxå..
Men ibland när jag tänker för mycket, så slår tanken mig... Att Jonas började på dagis när han var 1 år, i år blir han 6 år, då slutar han dagis men börjar skolan o sen kommer han gå i skolan tills året han fyller 19 år.. O sen förväntas han springa ut i arbetslivet o jobba fram tills han blir pensionär vid 65 år..
När ska man hinna leva då?
När ska man hinna leka?
När ska jag hinna umgås med mitt barn?

Nä, jag vill inte... Jag vill inte att Jonas ska börja skolan.. Jag vill inte att allt detta ska komma, då allt blir så definitivt..
Det gör ont i mitt mammahjärta, att han som gav mig meningen med livet, han som visade mig vad ordet älska innebär - min underbara prins... Ska behöva hamna i skolvärlden, där han får se många bra saker, lära sig massor men samtidigt se baksidan av att bli lite äldre.!

Jag kanske oroar mig i onödan - kanske inte...
Men vad händer om han blir ovän med någon.? Vad händer om han skulle bli retad.? Tänk om folk skulle säga elaka saker till honom..?
Jag skulle bli så fruktansvärt ledsen.. Min prins - den vackraste prinsen av alla..
Ja, tänk om..!?

Jag tänker inte låta tiden innan skolan gå till spillo..!
Jag ska verkligen vara med mitt barn..
Nu e det dags för badhuset igen, min o Jonas tid att bara mysa...!

Jag kommer aldrig jobba 100% så länge mina barn e små - skulle ångra mig djupt sen.. Den här tiden kommer aldrig tillbaka..
Jag tjänar hellre mindre pengar o får mer tid med mina barn, än tjänar mycket o missar tiden med barnen..

Älskar mina fina prinsar såå oerhört mycket... Tänker inte missa en enda grej dem gör...!




Har även lite andra planer, som kanske ska påbörjas :-)
Tänker inte säga för mycket, e än så länge hemligt, hihihi...! Men resultat lär ses innan året e slut, hahaha.. Skönt o slippa stress i alla fall hahaha...



Dem som väntar får se :-)

Nu ska det lekas lite med Kasper innan det e dags att bege sig till dagis o hämta Jonas... :-)
Längtar sååååå mycket efter honom nu...!

Tjing.



Kommentarer
kajsavarg

Vilka underbara tankar du har ! Våra älskade prinsar och prinsessor blir fort stora så ta vara på varje sekund, småbarns tiden kommer ej igen. Vi föräldrar är det bästa för våra barn. kram

2010-02-02 @ 17:35:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0