♥ Finaste Kasper ♥

På f.m idag så ringde bvc o sa att jag missat en tid där idag :-/ Jag som var helt säker på att det var i morgon vi skulle dit... Men hon klämde in oss i alla fall..
:-)
När Martin kom hem så sa jag att Kasper blivit "tjock i rören" o fått tillbaka sin fruktansvärda hosta igen, o att jag därför gett honom Molipect idag o att jag funderade på o börja med hans astmadoser igen..
Men  vi for iväg till bvc som planerat, där konstaterade även hon att Kasper lät väldigt illa i "rören".. Han blev mätt o vägd som vanligt - våran fina kille har gått upp 1 kg sen förra gången :-)
Behöver jag säga att det stod 2 väldigt stolta föräldrar intill, hahahaha..!

O sen var det dags för att träffa en läkare...
Ja..... Efter mycket spring fram o tillbaka så konstaterade han i alla fall att våran kille först behövde inhalera lite - vilket han var jätte duktig på.. O ju längre tiden gick så insåg vi att hans allmäntillstånd blev sämre, han blev så väldigt slö..
O mycket riktigt.. Nu sitter vi här i soffan jag o Kasper - stackarn har fått lunginflammation o hade innan alvedonen sattes in, 40,3 i feber..
Han ligger intill mig helt utslagen o bara gnyr..
Jag sitter med tårar i ögonen o tycker så fruktansvärt synd om honom, o hans oroliga pappa går förbi då o då för att se hur han mår..
Inge kul alls...
Nu e han insatt på 2,5 ml antibiotika, 5 ml reliv, airomir o pulmicort för luftrörens skull o detta ska han ha allt mellan 2-4 ggr/dag...
Usch, blir så ledsen när min lilla prins e sjuk.. Han e verkligen jätte sjuk.. :-(

Vi har ställt in besöket hos våra vänner idag o jag ska snart kontakta vännen Erica o ställa in våran träff i morgon..
Nu ska jag o Martin äta mat - blev ingen lunch för oss - det hanns inte med...
Kasper behövde oss..
Men nu vilar han intill mig, så vi passar på o äta lite..
Blir Kaspermys idag..!

Vår sjuka lilla prins...!


Blir lugnt idag...


Tjing..



Kommentarer
angelica jonsson

oj då stackars lilla Kasper,hoppas han kryar på sig snart :-)

2010-02-16 @ 08:19:08
URL: http://ikamedtre.blogg.se/
Anonym

krya på er lilleman, inget roligt när dem mår så dåligt!! /pernilla

2010-02-16 @ 10:51:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0