.......Förlossningen......

Satt här o tittade igenom gamla inlägg från i somras.. Får lite panik faktiskt..
Tiden har gått så fort  :-(

Hur som helst så läste jag igenom mitt första inlägg efter att jag o Kasper kom hem från BB, där skrev jag att förlossningen inte var något vidare, men hahahaha sååå fel jag hade...
Nu när man hunnit smälta den, så måste jag säga att den var ju faktiskt helt fantastisk.. :-) Orsaken till mitt missnöje med förlossningen var smärtan..
När Jonas föddes så var jag så fullpumpad med smärtlindring plus att det var vääldigt länge sen - självklart gjorde det ont, men när jag fick Kasper så hade jag som sagt inte så mycket smärtlindring, jag var helt klar i huvudet o smärtan liksom borrade sig igenom kroppen på ett sätt som e heelt oförklarligt, man måste helt enkelt ha upplevt det för att förstå :-)
O den här gången minns jag allt så mycket bättre eftersom jag var mer klar i huvudet denna gång...
Men annars ska jag inte gnälla..
Ska inte gnälla alls...
Jonas förlossning tog 10 timmar från att vi kom in och jag krystade i 29 minuter, Kaspers förlossning tog 7 timmar från att vi kom in och jag krystade i 24 minuter.
Inga sprickningar - inga stygn :-)
Enda riktigt jobbiga var den där svanskotan som fick sig en ordentlig smäll, shit...Kunde inte sitta ordentligt på ca 8-10 veckor, hahaha... Gjorde sjukt ont...
Fick liksom rulla mig ur soffan, amma liggandes o gärna vara liggandes oavsett vad jag hade för mig, hahaha.. 
Nu e det långt borta...

Men jag ser verkligen fram emot nästa gång :-)
Såååå spännande...!

Nu ska jag duscha, o sen blir det en promenad med barnen innan Martin kommer hem.. Jonas vill ut o leka lite i snön, så jag får helt enkelt ställa upp, trots min urjobbiga förkylning..!


Tjing...! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0