Fredagsmys...

Underbara o härliga fredag :-)

I går kväll blev det en tur till vännerna Jeannette o Magnus, sååå trevligt... E alltid lika trevligt att umgås med dem, blev dock ganska sent, så jag var inte den piggaste i morse hahaha...!

Morgonen började i alla fall väldigt bra..
Jag o barnen fick sällskap av min lillasyster Sandra på morgonen o så gick vi till Källeskolan o hälsade på. Till en början så var Jonas så gott som livrädd ;-)
I dag hade dem nämligen sångstund mitt i stora trappen i skolan, så när vi kom in så möttes vi av ca 100 elever, hahaha... Men han stod ut under sångstunden - men gråten var allt nära...
Efter det så var det rast i 30 minuter, o det lättade verkligen upp stämningen.. Jonas o några av hans kompisar som går där lekte massor. Sen när det ringde in så var det "Egen lek" på schemat, toppen bra ju.. Så då lekte vi där tills barnen skulle på lunch - då gick vi hem o åt lunch..
      Väl hemma var det dags för lite fredagsstädning, så nu skiner hemmet :-) O så fick vi besök av David, Therese o Isabelle - mycket trevligt...

Sen gick vi en promenad, köpte en present till svärfar som blir 61 år i morgon.. O så handlade vi lite inför fredagsmyset :-)
O så gick vi till Canton o åt hela familjen.. Jonas åt nästan upp en hel barnpizza, jag o Martin åt 4 små rätter o Kasper satt i barnstolen intill o lekte o pratade :-)
Sen gick vi hem o myste tillsammans i soffan, underbart..!

Det var denna dagen... :-)

O så lite kort på pojkarna som jag tog i dag.. :-)
 

Sååå fina mina prinsar....

O lilla Kasper har som synes ett plåster på kinden, han lider tyvärr av eksem o när jag hade smort in hans ansikte så tog det en liten stund o så började han blöda lite på kinden..
Vet inte om det berodde på eksemen eller om han faktiskt råkade riva sig lite.. Men det bästa av allt e att det blödde ytterst lite, men fläckade ändå ner tröjan lite, så därav plåstret - synd bara att jag bara hade stora plåster hemma, hahaha...
Men söt e han..!
Någon som vet något om eksem??
Han har det framför allt i armvecken, knävecken, handlederna, fotlederna, låren, vaderna, på dubbelhakan o på kinderna...
Vi smörjer med mild kortison 2 ggr/dag o övriga stunder under dagen med miniderm, o det blir bättre efter bara någon dag.. Men så fort vi sett att det varit bra ett tag så trappar vi ner med smörjandet o då blossar det upp igen..
Såå himla trist..!
      Hoppas att han inte lider alltför mycket av det i alla fall...

Måste oxå tillägga att han sagt "MAMMA" igen - dock har jag fortfarande inte hört det, utan det var pappa som fick lyssna på det :-)
Men sååå kul att han börjat lite.. :-)

O jag har blivit förkyld :-( igen....
E väl kanske inte så konstigt när jag springer omkring med en liten snorig Kasper i famnen hela dagarna, haha...
Ja, ja, jag blir väl frisk snart..!

Nu ska jag återgå till Martin o vårat teve-tittande.. Finns ju inte så jätte mycket att titta på - Let´s dance, men det e ju faktiskt inte såå himla kul att titta på..!
Nä, slutskrivet för i dag..!


Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0