Ojsan....

Hmmm, fick en kommentar i mitt förra inlägg ang ändring av dagis-tiderna...
Vill bara förtydliga att Jonas har ett annat schema än andra barn när det gäller dagis-tiderna pga att han får lite extra hjälp med talet.
O därför kan jag påverka hans tider.
Men visst förstår jag hur du menar..!
Så frågan e om han inte får ut mer av att vara lite längre o mindre antal dagar, så att det fortfarande blir lika många timmar/vecka som han har rätt till, vilket e 25 timmar istället för 15..
Egentligen så har han ju 15 timmar gratis men eftersom han behöver extra tid så har vi lagt in extra timmar varje dag..
O jag betalar ju faktiskt för hans extra tid..

O så e jag ensam hemma med barnen hela dagarna, så det e ingen som hjälper mig med lämning eller hämtning..
O helst skulle jag ha Jonas hemma hela dagarna o passa på att umgås med honom innan skolan börjar.. O dem flesta jag känner som gått hemma med en liten, har inte haft sina större barn på dagis under mammaledigheten...
Hellre umgås jag med fina Jonas än skickar honom till dagis, men just nu har jag inget val.. Han måste få hjälp med sitt tal.
Så jag gör detta för hans skull..
Även om mitt hjärta säger mig något helt annat...
Tiden med barnen e sååå värdefull, den här tiden kommer inte igen.. O snart börjar Jonas skolan o då måste han vara där varje dag.. Nu måste han ju egentligen inte vara på dagis, när vi kan hitta på saker o njuta av varandra, den lilla tiden som e  kvar innan skolan börjar..!



Tjing...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0