Barnvagnar....??

Idag har jag o vännen Erica pratat om barnvagnar o när man ska vända barnen utåt gatan...
Såg nämligen en tjej här i stan som vänt sin kille, o han e inte många veckor äldre än våra grabbar.. O vad vi vet så ska  man faktiskt inte vända barnen innan 1 års ålder, helst inte innan 2 års ålder... O definitivt INTE i sulky eller liknande när dem e knappt 9 månader fyllda..
Fy skäms på henne...
Barnen får alldeles för många intryck som dem inte kan sortera.. Dem behöver se mamma o pappa - deras trygghet..!
Inte kastas ut i trafiken på det sättet..

Själv så vände jag Jonas till o från när han var runt 1 år.. Men då visste jag heller inte vad som var rätt eller fel...
Men nu när man vet mer så....
Men sen e det så att dem flesta misstag man gör med barnen, gör man med sin första, hahaha.. Sen när nr  2, 3, 4 kommer så e man mer van... Hahaha...

Hm, intressant ämne.. :-)


Tjing...


Kommentarer
angelica jonsson

Jag har vänt alla mina 3barn utåt gatan tidigt och det har inte skadat dom alls.

Det får man göra som man känner för själv,men man ska inte klanka ner på andra.

Alla gör som dom vill!!!!!!

2010-03-09 @ 18:41:02
URL: http://ikamedtre.blogg.se/
Irene - mamma till 2

Ja Angelica, alla gör som dem vill...!!



Jag menar bara att man egentligen inte bör göra det.. Jag gjorde det ju med Jonas på ett sätt.. Men tänker inte göra det med Kasper eftersom dem säger att man inte borde...



Men alla gör som dem vill..

2010-03-09 @ 19:21:17
URL: http://ieen.blogg.se/
Anonym

vår lillfia vändes också tidigt, och hon mår ju bra.. det finns så sjuk mkt saker dem säger man inte bör göra, jag säger, lyssna på dittmamma hjärta, du vet vad som är bäst för just dina barn.

menar dem säger ju att barn inte ska äta godis innan 2 år heller för deras mun och tand hälsa.. och hur mångahåller på den regeln?? (vi =) jaja du fattar.. lyssna på mamma hjärtat du vet bäst för dina barn!!! ha d gott//pernilla

2010-03-09 @ 20:11:04
Irene - mamma till 2

Haha.. Du har sååå rätt pernilla..

Man kan ju även få bröstcancer av push-up bh...



Bra sagt Pernilla.. :-)

Man ska lyssna till sitt mammahjärta.. Men det e ju ett intressant ämne att prata om...

O kul att folk har åsikter...



O ja, Jonas åt helt klart godis innan 2 års ålder hahaha...

2010-03-10 @ 11:23:47
URL: http://ieen.blogg.se/
Anonym

=) mammahjärtat rockar!! //pernilla

2010-03-10 @ 13:03:57
Irene - mamma till 2

Helt rätt, Pernilla :-))))

2010-03-10 @ 17:57:26
URL: http://ieen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0