Vattenskräck...

Ja, underbara älskade Kasper lider av vattenskräck.. :-(
Går inte ens att doppa hans hand i vatten utan att han bryter ihop... Han e såååå rädd...
Förstår inte vart detta kommer ifrån, vi brukar inte bada honom så jätte ofta eftersom bvc sagt att vi ska undvika det så mycket som möjligt pga hans eksem..
Men hur vi än har gjort, så har det inte funkat...
Det som funkat bäst var när jag la honom på en handduk i duschen o sedan sköljde av honom genom att sakta hälla vatten på honom med en mugg... (mitt personliga uttryck e koppa, hahaha)
Men så idag, så lyckades vi få med Jonas i badbaljan - blev dock inte så mycket plats för dem, hahaha...
Men tog en bild på Kasper :-)

Titta....
Han ser inte särskilt lidande ut va..? :-)
Stor succé... 
Martin fick försiktigt skvätta lite vatten på hans rygg.. Sen tog jag hand om själva tvättandet, gick ganska bra, men när jag skulle skölja håret så blev han lite ledsen..
Men, såååå kul.. Första gången sen han var någon månad gammal som han bara e i badet... 
Inget skrik, inget sprattlande, inga tårar - bara mys.. :-)

Längtar redan till nästa gång han ska bada :-)

Jag o Jonas var iväg o köpte nya vantar till honom idag - hans andra har börjat gå sönder.. Blir nog ett par nya termobyxor oxå, dem han har börjar bli riktigt slitna..
Men men, då e det tur att man rear alla vinterkläder nu :-)

Jag o Jonas var även iväg en sväng o fikade med vännerna Jenny, lille Olof o Malin o hennes son Järve.. :-)
Sååå trevligt... :-)

O nu så e Jonas iväg hos sin vän Ludvig, Kasper vilar lite, Martin e o handlar o jag ska börja med maten :-)
Blir potatisgratäng med något gott kött till o mycket sallad.. Jag fullkomligt älskar sallad.. :-)

Ikväll blir det familjemys..

Tjing.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0