Kan inte vara lätt....

.....att vara så himla egoistisk, att man tänker mer på sig själv o sitt istället för sin familj...

Hur jag kom in på detta.?
Jo, när jag stod i duschen så kom jag o tänka på hur illa behandlad jag känt mig det senaste.. Tänker givetvis inte nämna namn, men bara berätta lite..!

Det stör mig så oerhört mycket att man som vuxen (ska i alla fall föreställa det) faktiskt går in för att mobba någon annan..
Att man som vuxen kan sjunka sååå lågt.
E ju ett spännande beteende som man lär sina barn..?

Men sen e det så att allt här i världen handlar inte bara om en person.. Alla vill inte vara just en persons vän... Men däremot så förtjänar man ett trevligt bemötande..
Varför ska någon annan få mig att må dåligt.? Varför ska någon annan få behandla mig hur som helst.? Varför säger inte jag ifrån.?
För att jag vill vara snäll, för att jag e snäll.. Jag behandlar inte andra människor illa, jag ljuger inte, jag manipulerar inte, jag e inte elak på något sätt.. För att jag inte e sån...
Jag e snäll..
O just därför gör det så ont att folk faktiskt tror sånt om mig.. O snäll som jag e, så står jag vackert kvar o tar skiten, för att jag vill slippa bli ovän med någon, jag vill slippa tjafset...
Men nu skiter jag i det..
Varför ska jag fiska efter förlåtelse, när jag egentligen inte gjort något fel.?
Nä...
Nu struntar jag i vad folk tycker..
Men sen e det ju så, att ibland e det lättare att gå på dem som e som jag, istället för att gå på dem det verkligen gäller eftersom att det inte passar sig just nu, pga livssituationen..
Tråkigt..?
Ja..
Vuxet.?
Nä..

O allt detta pga ett rykte.?

Mmm, varit med om det förut, för ca 10-15 år sen..?
Jag med....
Det e sånt man gör, när man e BARN...


Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0