Rött eller Blått...?

Ja, nu närmar det sig... Vad ska man rösta..?

Sitter just nu o tittar på "Utfrågningen" på Tv4... O det e nu Alliansens tur att bli utfrågade..

Då har jag en fråga...

Tyvärr så kan jag inte skicka in en fråga nu, annars hade jag gjort det nu.. 

Jag e utbildad undersköterska, vilket betyder att jag kan arbeta med äldre, sjuka, barn o personer med funktionshinder eller annan utvecklingsstörning...
Jag har arbetat mig upp på LASlistan i ca 3 år.. Nu ligger jag ganska bra till på LASlistan..
Får jag något jobb.??
Nä, varför..?
För att det finns personer som utan utbildning o utan klättring på LASlistan går före mig.
Ska det vara så.??

Eller detta.?

Praktikplatser o lärlingsplatser e säkert skitbra.. Men allvarligt - Tror dem själva att man sitter o utbildar sig till något som man vill arbeta med för att sedan hamna någon annanstans..

Jo, men vi tar Fredrik Reinfeldt som nu e statsminister o sätter honom i en korvkiosk..!
Skulle han gå med på det..?
Om jag var den som fick bestämma..
Hur skulle han må då, som e utbildad något helt annat.? Samma sak gäller mig, jag e utbildad undersköterska o då vill inte jag jobba på HM, McDonald´s, Tv4, Marinkåren m.m..
För det e inget som jag kan..

O jag lägger inte ner massor med tid o pengar på att jobba med något annat.. Jag har pluggat o skaffat mig studielån för att bli undersköterska, inte för att slängas i väg på något annat ställe..

O om jag o Martin skulle separera..?
Hur skulle jag försörja mig o barnen då, om dem nu inte vill att man ska gå på bidrag..? 
Då behöver jag bidrag..

O stackars Göran Hägglund, han skulle ju bara få ut ca 48.000 om han förlorade jobbet o behövde gå på A-kassa..
Vad skulle jag få ut..??

Jag e så jävla trött på allt politik snack...

Jag vet inte om jag röstar rött eller blått.. Det enda jag vet e att jag kommer ta hänsyn till vad som e bäst för vården, dem äldre o barnen.. 
För det e 3 saker som jag tycker e väldigt viktigt..

O om jag var dotter till en dement mamma, mamma till ett barn med funktionshinder, mamma till ett för tidigt fött barn, cancersjuk eller elev på en skola...
Så vill jag ha utbildade människor omkring min mamma, mitt barn eller mig själv.. Jag vill inte ha outbildade människor som glidit in på ett bananskal..
Vem vill det.?
Fredrik Reinfeldt kanske..??

Hm, det e mycket att tänka på nu..!!


Vad ska man välja..?

Jag vet att jag låter vääldigt anti alliansen, men jag vet faktiskt inte... Kanske e det för att jag inte förstår vad dem menar med allt tjafs, att det liksom blir för mycket prat - allting blandas ihop i en enda stor röra..

Jag fattar att dem tänker på oss människor o vill få ut så många som möjligt i arbetslivet..
Men hur.? Vilka arbeten.?
O att dem tänker på dem unga - skitbra.!
Men vi andra då, som inte e under 23..?

Allt prat om bidragen då??

Nä, u går det allt runt i huvudet på mig.. Blir till att gå till vallokalen o rösta på det som hjärtat känner för just då..
O så hoppas vi på att "vissa" inte vinner eller tar sig in i Riksdagen..!!

Nu ska det förvirras liite mer, dags att fortsätta titta på teven..

Tjing..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0