Myysigt...

Idag har det varit en riktigt bra dag... Jag har pluggat medan barnen var på dagis/skola, när barnen var hämtade byggde vi massa lego :-) inte Kasper, han pillade på allt vi byggt ihop :-)
Men inget trots alls idag.... Sååå underbart...
Alla blir så mycket gladare när dagen bara flyter på utan tjafs... Igår var dagen precis likadan, underbart..

Imorrn blir det plugg, kaffe med Malin o Nova o sen massa lek med barnen... Så nu hoppas jag på skönt väder så vi kan leka ute... Fast jag älskar ju regn, så e det regn imorrn så blir det nog lek ute i alla fall, det finns ju regnkläder o gummistövlar :-)

Jag ska även fixa lite med mina naglar imorrn... Jag har ju inga gelé naglar längre, så nu måste jag ju fixa med dem igen :-)

Ska se om jag lyckas ta några kort imorrn, jag har blivit skrämmande dålig på att fotografera vardagen, förut tog jag kort flera gånger om dagen.. Måste bli skärpning..

O Kasper pratar mer o mer... Han säger bara ord ännu, som, kyckel = cykel, fafa = farfar, gicka = dricka, mök = mjölk o mycket mer... Han e så duktig.. :-)
O han förstår så mycket o svarar så tydligt med att nicka eller skaka på huvudet... 

O Jonas gör många framsteg med sitt tal.. Han lär sig mer o mer hela tiden.. O snart e det dags för ännu ett möte hos logopeden.. O han e så söt med Kasper, trots att Kasper e på honom så mycket.
Idag när vi lekte med lego, så sa Jonas att det var kul att Kasper var så glad. O när Kasper satte sig intill Jonas o lekte så sa Jonas: "Titta mamma, Kasper tycker om mig".. O jag blev nästan tårögd, jag förstår att Jonas känner att Kasper inte tycker om honom med tanke på hur Kasper behandlar honom.. O det gör ont i hjärtat att Jonas känner så..
Samtidigt så snurrar mitt hjärta tusen varv av kärlek o glädje när Jonas o Kasper har roligt ihop... O idag har verkligen varit en sån dag.. :-)
Mina fina killar, det bästa av allt...

Ja, livet som förälder är verkligen en berg o dalbana av känslor.. Inte visste jag att man ibland kunde känna så mycket kärlek, glädje o ilska på en o samma dag :-)

Nu e det dags för BB.. :-)
(som jag egentligen inte följer, men det finns ju inget annat på teve..)

Tjing.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0