Bara måste........

Jag bara måste få uttrycka mina känslor ang lama föräldrar...

Jag e så fruktansvärt arg på de föräldrar som skaffar barn o sen inte tar hand om dom, utan lämnar bort barnen hela tiden o har dem låååånga dagar på dagis fastän föräldrarna e hemma o har tiden o möjligheten att ta hand om barnen..
Varför..?
Varför vill man inte vara med sina barn..?
För mig e detta helt obegripligt... Jag kan förstå att man kanske vill ha lite egentid ibland, men jämt.?
Varför skaffar man ens barn om man inte vill vara med dem.?
O framför allt hur kan man inte vilja vara med sina barn..? 
Barnen e ju det finaste vi har.. Nog för att mina barn kan driva mig till vansinne ibland, men jag skulle aldrig lämna bort dem hela tiden bara för att få egentid med Martin..
O nu menar jag inte alla som utnyttjar barnvakter ibland, för det gör även vi, även om det kanske e sällan o då oftast kortare stunder..
Man behöver vårda sin relation oxå..
Men nu pratar jag om de föräldrar som gör detta jämt, i princip varje dag, varje vecka, hela tiden... O varför ha barnen långa dagar på dagis om man ändå e hemma.?
O med långa tider tänker jag 7-17, det e 10 timmar om dagen - 5 dagar i veckan....!
Får man ens använda dagis på det sättet..?
Ja, jag pluggar o jag har Kasper på dagis mellan 1-3 dagar i veckan o då e han där mellan 8:30-14 eller 11-16.. O det e min pluggtid..
O då e ju ändå Jonas i skolan...

Hur som helst så gör detta mig så oerhört förbannad.. O mina adoptionstankar vaknar till liv, jag vill adoptera varenda unge som blir bortprioriterad eller illa behandlad... Jag vill ta hand om dem, älska dem o visa dem hur fantastiskt ett liv ska vara..
Såå det e tur att jag lever med Martin o att vi bor i en lägenhet, hahahaha... Skönt att han håller mig på jorden :-)

Nä, nu ska jag fortsätta irritera mig över detta...

Tjing...


Kommentarer
mixx

Ja, tyvärr finns det säkert sådana föräldrar men oftast finns det en anledning till att man har dom tiderna man har och den måste va godkännd efter som att man fått ha det så. Jag tror inte någon lämnar bort sitt eller sina barn för att dom inte vill vara med sina barn eller för att dom inte är älskade. Bara min åsikt och mina tankar allmänt.

2011-07-17 @ 15:50:46
URL: http://mixia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0