Skit oxå...

Idag e det Nyårsafton o detta skulle bli en riktigt bra dag, älskling hade planerat in en del aktiviteter för barnen, bland annat ett besök på Stellas Lekland..
Men dagen började med bråk o skrik från barnens sida - Jonas o Kasper kan inte vara närmare än 2 meter ifrån varandra utan att kriget bryter ut.. Så Martin ställde in dagens roligheter - suger att göra det just denna dag..
Idag skulle vara en rolig dag :(
O jag e sjukt trött, känner att jag e lite energifattig - hinner ju sällan sitta ner hela måltiden utan måste alltid springa 100 ärenden samidigt, så efter ett tag tappar man aptiten.. O så blir jag hungrig när alla andra redan ätit ;)
Typiskt.. ;)
Kl e snart 13:30 o Kasper har redan förlorat sin teve o sin rumsdörr!!! Ja, jag vet att han bara e 3,5 år, men jag tror på bestämd uppfostran.. O eftersom han inte kunde sluta kasta dörren fram o tillbaka (o bakom hans dörr e en annan dörr) så valde jag helt enkelt att plocka bort hans dörr.
Jag bajsar liksom inte stålar - så en ny dörr vill jag gärna slippa köpa, hahaha... Men han blev i alla fall väldigt arg över detta..
Men nu sitter han fint i köket o äter sin mat - som han vägrade göra innan vårat bråk urartade ;)
O den trötta o småhungriga mamman sitter i soffan o skriver av sig lite, hahaha..
 
Det e ju ingen hemlighet att vi fick en väldigt bestämd, envis o tyken liten krabat, hahaha.. Måste vara pappas gener - jag kan omöjligt ha varit sån :)
 
Nu drar Martin ut med dom stora till bäcken - Jonas har tappat sin snowboard i bäcken, så dom ska se om dom kan hitta den där.. Jag får väl passa på att vila lite innan huliganerna kommer hem igen ;)
 
O som om inte detta vore nog för idag, så tror jag att vi fått möss på vinden oxå, hahaha.. Hörde den/dom i natt, så älskling var uppe med en liten fälla förut :) Förra året fångades dom fort så kan hoppas att dom gör det nu oxå.. Det låter allt lite läskigt när dom drar omkring där uppe, hahaha..
 
Nä, dags att vila - mitt huvud värker...
 
O å en liten bild på mig som jag tog alldeles nyss... Trött 3 barnsmamma, blir inte snyggare än såhär ;))
 
 
Tjing..
 


Kommentarer
Ida Johansson

Hahahaha roligt å läsa Irene även om jag förstår att det är energikrävande! Heja dig!

Svar: Hahaha... Ja, men var bara tvungen att få det ur mig helt enkelt :)Jag behöver börja jobba igen - "ta lite ledigt" ;)

Vänta bara... Det drabbar dig oxå så småningom, hahaha.. ;)
Irene

2013-01-01 @ 17:09:15
URL: http://www.frokengullmetz.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0