Huvudvärk..

Kom på att jag tidigare skrev om Jonas huvudvärk, att han kommit hem från skolan o så pga det..
Vi kollade hans syn o som ni kanske sett på bilden nedan så ja, han har synfel. Han e översynt, så nu har han fått glasögon..
Han tog det väldigt bra, han blev super glad.. Hahaha.. O han älskar dom..
O synfelet e ju inte så konstigt egentligen, hans pappa, ena moster o farmor har synfel.. Vilket jag inte vetat om, men men..

Det går mycket bättre för honom nu i skolan, dock kämpar han med läsningen, men det e ju inte så lätt att lära sig läsa när man inte kan tala ordentligt o inte heller har fått lära sig A-Ö i skolan..?
Monica i hans klass sa åt mig att inte misstro - då började jag nästan gråta..
Jag misstror väl inte, men det plågar mig så oerhört att se honom kämpa så, han sliter verkligen.. O det gör så ont i mig.. :-(
Önskar att han inte behövde kämpa så..
Sen vet ju alla som känner mig att jag e ganska blödig när det kommer till mina barn - jag kan liksom inte hjälpa det.
O jag vet att skolan säkert gör så gott dom kan - men det känns inte så.. O det e fritt för mig att känna hur jag vill..

Ja ja, han har ju inte huvudvärk längre iaf..

Det där med läsningen kommer väl, antar jag..! Jag har även varit o köpt lite böcker som han kan pyssla med hemma på fritiden, det löser sig nog..

O då jag har så svårt för att se honom kämpa så har Martin i princip tagit över läsningen med honom här hemma.
Martin e en riktig klippa..
Jag e oerhört lyckligt lottad att ha hittat en så fin kille som han.. O på tal om det så firade vi 5 år i julas :-))
Tiden går fort när man har roligt..

NU ska jag duscha...Hihihihi...

Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0