4 år sen!!

Ja, nu har det gått över 4 år sen, sen Magnus Bergman i Vara blev ihjälkörd av en Rattfyllerist...
 
O jag vet att detta är ett ämne som berör många människor.. Det e en liten ort o när 5 personer sitter i bilen så e det 5 familjer förutom offrest som faktiskt drabbas.. O jag vet att många av dom familjerna har gått vidare - o jag vet att dom lärt sig av det som hände.. Men jag tycker ändå inte att detta ska falla i glömska - Magnus kommer faktiskt ALDRIG mer tillbaka..
O jag tycker att 15 månader för "vållande till annans död, rattfylleri, obehörigt avvikande från olycksplats o grovt brott" e alldeles för lite - sen vet jag att det inte spelar ngn roll om föraren fått 15 år - så hade inte Magnus kommit tillbaka för det..
Jag vet oxå att föraren har en egen familj, med sambo o barn.. Men nu pratar vi inte om en lugn skötsam person som "råkar" köra på ngn.. Den här föraren har ett lååångt register hos polisen - Vafan, föraren lär sig ju inte!!
 
Jag blev mordhotad av denna personen när jag var 19 år o höggravid - det säger ganska mkt om vad den här personen e för en.. Så nej, 15 månader räcker inte.!
Men jag hoppas att det inte behöver dö fler människor i dennes närhet även om de andra brotten troligen kommer fortsätta..
O jag lider med sambon - önskar att jag fick finnas där, såsom det en gång var... Men jag har för starka åsikter om föraren - vår vänskap klarade inte det :(
Jag önskar att jag kunde behärska mig, men jag kan inte, helt enkelt..
 
Nä, nu ska jag återgå till kaffekoppen o Kasper som sitter i soffan o mysa lite med honom medan Felix vilar <3
 
 
Tjing..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0