En riktigt härlig dag :-))

Idag har jag o grabbarna haft en riktigt härlig dag :-) Givetvis så blir det en del tjafs emellan Jonas o Kasper, men så håller dom ju på varje dag, hahaha...
Men i det stora hela så har dagen varit jättemysig.. O medan jag gjorde kvällsmaten så gick Jonas o Kasper ut i regnet o lekte :-)))) Det gillas skarpt...
Bra väder att vara ute i o bra luft att få i sig oxå :-) Jag o Felix hängde i köket o gjorde ris o korvstroganoff, mycket gott om jag får säga det själv :-)
Kasper spontana reaktion vid första tuggan var: "Mamma, det e skitgott".. Hahaha, så jag tar det som ett bra betyg o han åt ju upp allt på tallriken :-)
 
Ja, Kasper e ju inte så jättestor i maten o det har han väl aldrig varit, men denna sommar har fungerat jättebra - vi får ofta leka ner maten, men den går ju ner. O oftast äter han upp allt han blivit serverad o han har även lärt sig att äta "kladdig" mat ;-)
Stooort plus i kanten för honom... :-)
 
Felix äter i snitt var tredje timme dagtid o nu senaste veckan har han ätit 1 ggr/natt innan har det varit 2 ggr/natt, så han har varit himlans snäll han oxå :-)
Sen måste jag ju ge min sambo en stor eloge - han e en klippa... Han e verkligen fantastisk, då han o jag delar på i princip allt när det gäller barnen.. Han går upp på nätterna lika mycket som jag, om inte oftare.. Nu flaskas ju Felix så det e ju lättare för Martin att vara "med" mer.. Så jag kan ju inte klaga på min sömn iaf, för den får jag allt :-)
Blir ju så när man har världens snällaste sambo <3
 
O Jonas har varit riktigt duktig idag - han e ju i någon slags "minitonår", så varje dag e en kamp, hahaha.. Men idag har det gått väldigt bra, han har lyssnat bra, hjälpt till, plockat undan efter sig o varit riktigt mysig - så när dom mindre grabbarna somnade ikväll så la han sig intill mig i soffan o bara var för en stund...
Så himla mysigt - det e inte ofta det händer längre.. han har ju blivit så stor nu, han hänger ju hellre med sina kompisar :-P
 
Imorrn ska jag börja dagen med en rask promenad - behöver verkligen komma i form efter graviditeten.. Känner dock att jag inte bryr mig så mycket som sist.. Det får ta den tid det tar..
O med tanke på mitt hjärtfel så tar jag det gärna lugnt ett tag tills jag vet att det e säkert att köra på ;-) Jag får ju känningar så lätt o med tanke på att det tyvärr förstoras så vågar jag inte ta i hur mycket som helst..
Så jag ägnar dagarna åt att mysa istället :-))))
Men imorrn bitti ska jag iaf gå bort glaset med Coca-cola som jag drack ikväll ;-)
 
Nä, nu ska jag återgå till filmen på teve o titta på när älskling sover i soffan - jag hann ju iaf säga minst 2 meningar till honom innan han slocknade efter att han kom hem från jobbet :-))
Härligt :-)))
 
Tjing..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0