Inskolning på förskolan!

Ja, då har dag 2 avklarats av inskolningen.
För Kasper går det väldigt bra o det gör det väl för Felix med egentligen. Det e bara det att han inte e så van att vara utan oss, så han blir lite ledsen om han inte ser oss, o det e klart att det gör väldigt ont i mitt lilla mammahjärta!
O jag har för första gången svårt att lämna bort mitt barn till förskolan, jag vill bara plocka hem honom o låta han gå hemma med mig ett tag till - gärna ett år!!
Han e ju så liten!!!
(dom andra var exakt lika gamla/små, så jag måste vara konstig)
Jag försöker trösta mig med att när jag blir sjukskriven sen o återhämtat mig bra så kanske jag kan ha honom hemma hos mig lite mer ;)
Det verkar i alla fall vara en bra förskola, personalen har hittills gett ett väldigt bra intryck, det e en liten o charmig miljö o rätt små barngrupper - Det gillas :)
I natt blir det jobb för min del, så imorrn får älskling sköta inskolningen på egen hand, haha.. Vi var iväg förut idag o köpte ryggsäckar o lite sånt inför starten, vi har även ordnat med regnställ o ytterställ - O jag e såååå nöjd!
Det enda jag behöver köpa nytt i år e termobyxor till Jonas o Kasper, allt annat finns :D
Såå himla skönt att slippa dom utgifterna - TACK DIDRIKSSON för era FANTASTISKA storlekar! Dom räcker i 2 år minst, haha.. Lovely!
Nu sitter jag i köket o väntar på att svärfar ska komma förbi o passa barnen en liten sväng, älskling har en fotbollsmatch o jag ska ju dra till jobbet :)
 
Vi har även varit på fest i helgen. Vi var på inflyttningsfest hos Maria o Rickard, såå roligt.. O jag upptäckte att jag faktiskt e räätt duktig på dart! Kom 4:a, helt ok för mig ;)
Vi var ju som sagt ett helt gäng från början, haha!
Vi cyklade ut till Axvall o tillbaka, ditresan var onödigt blåsig o jobbig, medan hemresan var bäcksvart o lätt ;) Vi tackar Magnus för att i alla fall han hade lysen på cykeln, haha! Jag o Jeannette hade väl fortfarande cyklat omkring annars ;)
Varför bygger man en cykelväg utan lyktor?
 
Nä, nu ska jag packa ihop det sista inför nattens arbete :)
 
Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0