Fy fan!!!

Vilket jäkla dygn vi haft...
 
Det började med att Kasper kräktes i måndags.. Natten till tisdagen kl 03:00 var det min tur :S fy fan, vad det e äckligt o vad ont det gör i magen... O sen runt 10 så var det dags för Jonas (igen), stackarn hade ju detta för någon vecka sen.. O där låg vi.. Kasper var relativt pigg, så Martin var ute så mycket som möjligt med dom små.. Jag o Jonas spenderade hela dagen i sängarna..
Sen kom kvällen, ca 19:00 började Felix kräkas :`(
O där brast det för mig - gjorde så sjukt ont i kroppen att se denna lilla krabat kräkas o ha så ont :(
O inte nog med det, så blir han ju hungrig oxå.. O då slog det mig att jag inte hade tänkt på att hans mat skulle drabbas.. Hur skulle han få i sig näring?
Men jag beslutade att vi ger han mat, då har han ju något att kräkas.. Dom andra barnen kan man ju "svälta" på ett annat sätt - dom förstår ju att dom inte kan dricka så mycket.. Men det förstår ju inte Felix..
Jag bar in spjälsängen i vardagsrummet, så sov Martin o han där.. Lättare för Martin att höra honom om han skulle kräkas under natten..
Men efter kl 21 var det lugnt.. O så har vi sovit i natt, Felix var vaken emellan 03-04:30.. Jonas ligger fortfarande på sitt rum, han höll ju ändå på fram till 17-18-tiden igår..
 
Men hur min Martin fortfarande står på benen, e för mig ett mirakel.. Jag vet att det var Kaspers sista spya som smittade mig.. Jag klarar inte spyorna - jag insjuknar direkt.. Medan Martin har tagit alla spyor som kommit..
En eloge till honom..
 
Men han e trött... Han skulle nog inte erkänna det, men det e han...
 
Nu hoppas jag att våren kommer, så vi slipper denna skiten.. Idag blir det lugnt.. Martin ska dra iväg o handla lite o jag funderar på att ta en promenad runt kvarteret - vore såå skönt med lite luft..
Men först ska här städas o vädras..
 
Vilket jäkla påsklov!
 
Tjing..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Irene

Lycklig, sambo & mamma till 3 underbara prinsar..

RSS 2.0